جزئیات بازداشت عاملان آتش‌سوزی کنسولگری ایران
کد خبر: 3750352
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

جزئیات بازداشت عاملان آتش‌سوزی کنسولگری ایران

گروه بین‌الملل ـ یگان شاهین‌های اطلاعاتی عراق از بازداشت شماری از اعضا و رهبران گروه سیاسی مسلح موسوم به «جریان سوم» به اتهام دست‌داشتن در آتش‌سوزی ادارات، دفاتر حزبی و همچنین کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر بصره این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری میزاب؛ ابوعلی بصری، رئیس یگان شاهین‎های اطلاعاتی و مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق با اعلام این خبر تصریح کرد: جمعی از منتسبان به جریان سوم که در آتش‌زدن و تخریب اموال عمومی و پایگاه‌های بسیج مردمی عراق در حوادث اخیر بصره دست داشتند، بازداشت شدند.

وی در این باره توضیح داد: تعدادی از این افراد به توطئه و تحریک برای مقابله با نیروهای امنیتی و تخریب و آتش زدن موسسات، پایگاه‌ها و کنسولگری ایران در بصره که کشته و زخمی شدن تعدادی از نیروهای امنیتی و شهروندان را به دنبال داشت، اعتراف کرده‌اند.

بصری با تأکید بر عدم دست‌داشتن هیچ کدام از جریان‌های سیاسی محلی در این جنایات، افراد بازداشت‌شده را به حمله علیه تظاهرکنندگانی که به کمبود خدمات و آب آشامیدنی اعتراض داشتند، متهم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این جنایتکاران تلاش می‌کردند با سوءاستفاده از فضای دموکراسی در کشور، میان گروه‌های مردمی نفوذ کرده و اهداف شرورانه خود در راستای خدمت به دشمنان این کشور و غارت ثروت‌های آن را عملی کنند.

بصری در پایان از همه شهروندان، احزاب و سازمان‌های مدنی خواست به نیروهای امنیتی کمک کنند و تأکید کرد: نجات کشور از جنایات‌های سازماندهی‌شده، پول‌شویی، تروریسم و مواد مخدر نیازمند اطلاع‌رسانی فوری از موارد مشکوک برای مقابله با آنها و بازداشتشان است.

انتهای پیام

captcha