تحلیل پژوهشگر مصری از دستیابی سوریه به سامانه اس 300
کد خبر: 3750395
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

تحلیل پژوهشگر مصری از دستیابی سوریه به سامانه اس 300

گروه بین‌الملل ـ احمد تابعی، پژوهشگر مرکز عربی مطالعات و متخصص در امور سوریه تصریح کرد: روسیه به سوریه قدرت تسلط کامل بر سرزمین خود را بخشید و این یکی از مهم‌ترین خدمات مسکو به دمشق است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ احمد تابعی، پژوهشگر مصری مرکز عربی مطالعات و متخصص در امور سوریه امروز (چهارم مهرماه) دستیابی سوریه به سامانه دفاعی اس 300 را موجب ایجاد توازن در قدرت توصیف و تصریح کرد: با وجود این سامانه وضعیت مانند گذشته نمی‌ماند و اسرائیلی‌ها خود را در معرض خطر می‌بینند.

وی در ادامه افزود: هیچ یک از اسرائیلی‌ها هرگز قبول نمی‌کنند که فرزندانشان در ارتش و نیروی هوایی در معرض خطر این موشک‌ها قرار بگیرند و این مسئله رژیم نتانیاهو را با بحرانی بزرگ رو به رو می‎کند.

 این پژوهشگر مصری با بیان این که سوریه با دستیابی به سامانه موشکی اس 300 قادر است از راه دور به مقابله با هواپیماها و موشک‎های مهاجم برخیزد، گفت: بدین ترتیب همه چیز به جایگاه صحیح خود بازمی‌گردد به این معنا که از سویی اسرائیل از معادله خارج می‌شود و از سویی دیگر سوریه به آنچه در سال‎های جنگ از آن بی‎بهره بوده، دست می‌یابد.

تابعی  با اشاره به این که سامانه موشکی اس 300 به طور کلی به پوشش هوایی اسرائیلی‌ها برای گروه‎های تروریستی پایان می‌دهد و همه آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد، تصریح کرد: نمی‌توانیم فراموش کنیم که ارتش سوریه هر زمان که منطقه‌ای را از حضور تروریست‌های داعشی پاک می‎کرد، در معرض حملات ارتش اسرائیل قرار می‌گرفت.

 براساس گزارش‎های نظامی، دستیابی ارتش سوریه به سامانه موشکی روسی، جنگنده‎های اسرائیل را از پرواز در آسمان این کشور محروم می‌کند و طبق گزارش پایگاه خبری میسیل تریت این سامانه قادر است هر هدف هوایی را در یک چشم بر هم زدن منهدم کند.

 یادآور می‌شود؛ سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه از تحویل  سامانه مدرن موشکی اس 300 به نیروهای مسلح سوریه ظرف دو هفته آینده و در پاسخ به سرنگونی هواپیمای «ایلوشن-20» روسیه در حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به «لاذقیه»خبر داد.

شویگو در این باره گفت: این سامانه می‌تواند هر نوع تهدید هوایی در فاصله بیش از 250 کیلومتری را رهگیری کرده و به طور همزمان چندین هدف هوایی را نابود سازد.

انتهای پیام

captcha