اعزام سه دستگاه اتوبوس همراه با تجهیزات لجستیکی به کربلا
کد خبر: 3750419
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
قانع خبر داد:

اعزام سه دستگاه اتوبوس همراه با تجهیزات لجستیکی به کربلا

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت با بیان اینکه موکب شهرداری رشت جزء موکب‌های رسمی ستاد عتبات عالیات کشور است، گفت: اربعین امسال 120 نفر در قالب سه دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۰ نفر همراه با ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی به کربلا اعزام می‌شوند.

اعزام سه دستگاه اتوبوس همراه با تجهیزات لجستیکی به کربلا

به گزارش ایکنا از گیلان، علیرضا قانع، رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت عصر روز گذشته، 3 مهر در جلسه ستاد اربعین شهرداری رشت گزارشی از اقدامات سال گذشته و برنامه های امسال ستاد اربعین شهرداری رشت ارائه کرد و با تاکید بر حفظ اموال و کاهش هزینه‌ها در این ستاد، گفت: سال گذشته بسیاری از هزینه‌ها کاهش یافت و امسال نیز بسیاری از هزینه‌ها را کاهش خواهیم داد.

قانع به استفاده از ظرفیت خیرین و مردمی محور شدن فعالیت ستاد اربعین شهرداری و موکب خدام العتره اشاره کرد و افزود: ۵۰۰ کیلوگرم مرغ و ۵۰۰ کیلوگرم برنج توسط خیرین به ستاد اربعین اهدا می‌شود.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد اربعین، بیان کرد: دو ماه قبل از اربعین جلسات ستاد اربعین را برگزار کردیم و اقدامات مناسبی در کربلا از سوی شهرداری رشت انجام شد.

قانع افزود: سال گذشته سه هزار متر زمین در کربلا در اختیار ما قرار گرفت و ۳۰۰ نفر با تمامی امکانات آشپزخانه، سرویس بهداشتی به مدت پنج الی هشت روز اسکان یافتند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت طبخ روزانه هزار پرس غذا، برپایی ایستگاه صلواتی، توزیع اقلام فرهنگی، مشارکت در نظافت و پاکیزگی، اجرای تعزیه و نمایش رادیو کربلا، برگزاری نماز جماعت و تقدیر از سایر مواکب با لوح‌های تقدیر دو زبانه را از جمله اقدامات سال گذشته ستاد اربعین شهرداری عنوان کرد.

قانع اظهار کرد: سال گذشته افتخار حضور ۱۰۰ پاکبان را در کاروان ستاد اربعین شهرداری داشتیم و هدف ما ترویج و اشاعه فرهنگ عاشورایی و حسینی در اقشار مختلف است.

وی از حضور و همراهی ۷۰ پاکبان در کاروان ستاد اربعین امسال شهرداری خبر داد و گفت: امسال 120 نفر در قالب سه دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۰ نفر همراه با ماشین آلات و تجهیزات لجستیکی به کربلا اعزام می‌شوند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت با اشاره به اینکه سه موکب رسمی در رشت دارای مجوز از ستاد عتبات عالیات کشور هستند، گفت: موکب شهرداری رشت جزء موکب رسمی ستاد عتبات عالیات کشور محسوب می‌شود.

قانع با اشاره به حضور و همراهی تجهیزات لجستیکی شهرداری در کربلا اظهار کرد: دو دستگاه پرس زباله، یک دستگاه خودروی آتش نشانی و یک دستگاه تریلر به کربلا اعزام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اولین گروه کاروان ستاد اربعین ۲۰ مهر به کربلا اعزام می شوند عنوان کرد: فراخوان ثبت نام برای حضور در کاروان ستاد اربعین در کارتابل پرسنل شهرداری ابلاغ شده که البته ثبت نام به معنای اعزام قطعی نیست.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت با اشاره به اینکه امسال خدماتی مانند ایجاد غرفه های خیاطی و کفاشی در موکب شهرداری افزوده شده است گفت: سعی می کنیم کارکنانی که توانمند، متخصص و دارای مهارت بوده و همچنین نخستین اعزام آنها به کربلا باشد به کربلا اعزام شوند.

مجتبی شهرستانی، دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری رشت در این جلسه گفت: ۷۰ کارگر و سر کارگر به همراه دو خودروی زباله در کربلا به جمع آوری زباله و خدمت رسانی می‌پردازند.

شهرستانی، با اشاره به اینکه سال‌های گذشته در مواکب اطراف شاهد حریق بودیم، عنوان کرد: طی جلساتی که با آتش نشانی برگزار کردیم مقرر شد آموزش اطفای حریق، کمک‌های اولیه و ایمن سازی در موکب‌های اطراف صورت گیرد.

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد اربعین شهرداری رشت با اشاره اقدامات فرهنگی و محیط زیستی در کربلا، بیان کرد: طراحی بنر محیط زیستی در راستای فرهنگ سازی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی و توزیع کیسه‌های زباله در ورودی شهر انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha