بانو حدیدچی هرگز امام راحل را تنها نگذاشت/ حدیدچی، نماد زن مبارز انقلابی
کد خبر: 3750442
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
جعفری:

بانو حدیدچی هرگز امام راحل را تنها نگذاشت/ حدیدچی، نماد زن مبارز انقلابی

گروه جهاد و حماسه ــ سردیس مرضیه حدیدچی طی مراسمی با حضور سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رونمایی و در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نصب شد.

مرضیه حدیدچیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم رونمایی از سردیس و کتاب صوتی زندگی مرضیه حدیدچی (دباغ) با حضور سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیش از ظهر امروز چهارم مهرماه در تالار خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با اشاره به شخصیت مرضیه حدیدچی اظهار کرد: بانو حدیدچی امام خمینی(ره) را تنها نگذاشت و عمر با برکت خود را برای اسلام هزینه کرد. اگر امروز اسلام ناب در جهان می‌درخشد و ملت ایران اتفاقات خوبی را برای جهان اسلام رقم می‌زنند، مدیون کسانی هستند که حبس‌های طولانی و شکنجه‌های فراوان را تحمل کرده‌اند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت و تأثیرگذاری است. امروز دشمنان انقلاب ناامیدتر از قبل هستند. همچنین بدون حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران هیچ تحولی به ثمر نخواهد نشست. اگر دفاع مقدس نبود، امروز دشمنان طمع بیشتری به این کشور داشتند و آن‌ها فهمیدند توان رویارویی با جوانان ایرانی را ندارند. نطق باصلابت ریاست جمهوری را در سازمان ملل متحد و شوی رئیس‌جمهور آمریکا را هم در این سازمان مشاهده کردید که تمسخر همگان را برانگیخت. همه این‌ها را مدیون کسانی همچون خانم حدیدچی هستیم.

جعفری اظهار کرد: امروز موزه دفاع مقدس به سردیس این بانو مزین می‌شود. این بانو هم در مجاهدت‌های انقلاب و هم در رزم و دفاع مقدس همدوش مردان مبارزه کرد. امیدوارم دینمان را به این بانوی جمهوری اسلامی ادا  کرده باشیم.

در ادامه امیر فهمیده، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره به اینکه این تقارن و هماهنگی حماسه دفاع مقدس را با حماسه حسینی گرامی می‌داریم گفت: دنیا باید بداند این انقلاب شهادت را یک عزت ابدی می‌داند و از این صحنه‌ها به بهترین نحو استفاده می‌کند.

وی افزود: ریاست‌جمهوری در صحنه‌های مختلف سیاسی به پشتوانه مردم و رهبری انقلاب پاسخی به استکبار می‌دهد. بعد از انقلاب اسلامی که خودش انفجار نور بود، دشمنی دشمنان قدرتمند جهانی موجب جنگ شد و با جانفشانی و شجاعت جوانان این مملکت تجاوز دشمن به حماسه بزرگ دفاع مقدس تبدیل شد و معنویت تاریخ تشیع در دوران دفاع مقدس ظهور و بروز کرد.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس معنویت نهفته این مردم انقلابی آشکار شد، گفت: بیش از 36 کشور از رژیم بعث عراق پشتیبانی و برای تصرف بخشی از کشور برنامه‌ریزی کردند و رزمندگان هشت سال با مقاومت و ایثار جنگیدند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس تضمین ماندگاری برای همیشه این انقلاب اسلامی بود. اگر به نقش زنان در عاشورا و تأثیرات مردان عاشورایی نگاهی بیندازیم، می‌بینیم امام حسین(ع) با وجود آنکه می‌دانستند به شهادت می‌رسند تمام خانواده‌‌شان را با خودشان همراه کردند. زنان عاشورایی ویژگی‌ها و خصلت‌هایی چون بصیرت در دین، دوستی با اهل‌بیت(ع) و پیامبر، شجاعت و شهامت داشتند. حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا مانند پدرش حضرت علی(ع) بود و از اقدام الهی و ماندگار برادرش دفاع کرد.

فهمیده تصریح کرد: خانم حدیدچی، این بانوی بزرگ شجاع و باغیرت، که الگوی ماندگاری از انقلاب اسلامی است، توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند و الگوی خوبی برای جوانان نسل‌های پس از خود باشد.

 در ادامه سردار محسن رفیق‌دوست، وزیر سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: زنان در تاریخ اسلام در مواقع حساس نقش اول را داشتند. در زمانی که مسئول راهپیمایی‌های قبل از پیروزی انقلاب بودم، شهادت می‌دهم آن‌هایی که مردان را به خیابان آوردند، زنان بودند.

وزیر سپاه پاسداران در دوران انقلاب اسلامی در خصوص آشنایی با مرحومه دباغ تأکید کرد: روزی برای دیدن شهید سعیدی به منزل ایشان رفتم. سخنان محرمانه‌ای داشتم. خانم دباغ هم حضور داشت. این اولین دیدار من با ایشان بود.

وی بیان کرد: در ابتدا قرار بود که سپاه پاسداران زیر نظر دولت موقت تشکیل شود. روزی مرحومه دباغ به دفتر من آمد و گفت چرا ناراحت هستید؟ گفتم دولت موقت اجازه نمی‌دهد که سپاه آن‌گونه که باید تشکیل شود‌. وی اعلام آمادگی کرد که با هم نزد امام راحل برویم. چند روز بعد به قم نزد امام راحل رفتیم. حضرت امام(ره) پس از شنیدن سخن مرحومه دباغ دستور دادند که سپاه پاسداران زیر نظر شورای انقلاب اسلامی به فعالیت خود ادامه دهد. وی سپاه را به جایی رساند که امام(ره) فرمودند که «اگر سپاه نبود، کشور نبود.»

سردار رفیق‌دوست در پایان به ولایت‌مداری مرحومه حدیدچی اشاره کرد و گفت: پس از رحلت امام(ره) برخی راهشان را گم کردند؛ اما مرحومه حدیدچی هرگز از ولایت‌ فقیه فاصله نگرفت. این بانوی مبارز می‌گفت: «بقای انقلاب به ولایت است».

انتهای پیام

captcha