برگزاری یادواره «شهدای سنگرسازان بی‌سنگر» در اردبیل
کد خبر: 3750454
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

برگزاری یادواره «شهدای سنگرسازان بی‌سنگر» در اردبیل

گروه معارف ـ با حضور فرمانده قرارگاه نجف اشرف، سومین یادواره «شهدای سنگرسازان بی‌سنگر» در اردبیل برگزار شد.

برگزاری سومین یادواره «شهدای سنگرسازان بی‌سنگر» در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سردار سرلشکر محمدعلی نبی‌زاده، فرمانده قرارگاه نجف اشرف، روزگذشته سوم مهرماه در سومین یادواره «شهدای سنگرسازان بی‌سنگر» در اردبیل گفت: رشادت‌ها، ایثار و جانبازی‌های سنگرسازان بی‌سنگر باید به صورت مستند به نسل‌های آینده منتقل شود و یاد و خاطره آنان نباید هیچ وقت از یاد‌ها فراموش شود.
وی بیان کرد: اردبیل شهر مقدس اردبیلی است و سرداران جنگ و جهاد باکری‌ها و برزگر‌ها در این خطه از خاک پاک میهن اسلامی پا به میدان هشت سال دفاع مقدس گذاشتند.
نبی‌زاده افزود: استان اردبیل قابلیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در عرصه علم و دانش دارد به گونه‌ای که دومین رتبه کشوری را بین استان‌های کشور دارد.
وی گفت: اردبیل شهر عاشورا، کربلا و شهر حضرت ابوالفضل(ع) است و یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی صدور دستور تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی بود به گونه‌ای که بلافاصله میلیون‌ها ایرانی یکپارچه و متحد برای عمران و آبادانی ایران اسلامی بسیج شدند تا مردم را در حوزه روستا و مناطق محروم یاری دهند.
فرمانده قرارگاه نجف اشرف گفت: جهادگران توانستند در مدت زمان کوتاهی از زمان تشکیل این نهاد انقلابی چهره محرومیت را از بسیاری از روستا‌ها پاک کنند.
وی افزود: حیات یک کشور به دست روستائیان فراهم می‌شود و تشکیلات جهاد سازندگی یک مجموعه بسیار ارزشمند بود که به موقع برای عمران و آبادانی کشور تشکیل شد و جهاد سازندگی بیش از ۲۵ هزار جانباز و شهید و آزاده تقدیم انقلاب کرده است.
فرمانده قرارگاه نجف اشرف گفت: ماهیت کاری جهاد سازندگی نیز در هشت سال دفاع مقدس به گونه‌ای بود که قبل از عملیات در حین انجام عملیات و بعد از عملیات باید در صف مقدم جبهه‌ها حضور داشته باشد. رشادت‌ها، ایثار و جانبازی‌های سنگرسازان بی‌سنگر باید به صورت مستند به نسل‌های آینده منتقل شود و یاد و خاطره آنان نباید هیچ وقت از یاد‌ها فراموش شود.
در پایان این مراسم از تعداد ۳۰ نفر از خانواده معظم شهدا با اهدای لوح و فرش که تمثال مبارک شهدا در آن بافته شده بود تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha