جهت‌گیری کلی پیاده‌روی اربعین با شعار «الحسین(ع) یجمعنا»
کد خبر: 3750467
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷

جهت‌گیری کلی پیاده‌روی اربعین با شعار «الحسین(ع) یجمعنا»

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: جهت‌گیری کلی اربعین امسال با موضوع و شعار فرهنگی «الحسین(ع) یجمعنا» یا «حب‌الحسین(ع) یجمعنا» با رنگ پرچم قرمز می‌باشد.

جهت‌گیری کلی پیاده‌روی اربعین با شعار «الحسین(ع) یجمعنا».

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی صبح امروز، چهارم مهر در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد گفت: مدیریت کمیته فرهنگی ستاد اربعین با اداره کل تبلیغات اسلامی استان است. رویکرد برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین استان در حال جمع‌بندی است. اهم رویکرد برنامه‌های ستاد اربعین از سمت سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت می‌شود.
وی فرهنگ‌سازی در عدم خروج غیرقانونی از کشور، جهت‌گیری کلی اربعین با موضوع و شعار فرهنگی «الحسین(ع) یجمعنا» یا«حب الحسین(ع) یجمعنا» با رنگ پرچم قرمز، همراه بودن روحانیون در جریان‌سازی فرهنگ اربعین، برپایی محافل انس با قرآن، تأکید بر حفظ حرمت مرجعیت عراق، قبول میزبانی عراق و مشارکت ایرانیان در میزبانی، حفظ وحدت و رعایت قوانین عراق، نگه داشتن سطح توقع زائران، تأکید بر اجرای طرح نائب الشهید، بیان احکام شرعی، تأکید بر استفاده از فضای مجازی اهم ابلاغیه‌های ستاد اربعین کشور است.
قربان‌پور ادامه داد: رئیس ستاد اربعین کشور تأکید کرد موکب‌ها بر سر ابزار رفاهی ویژه زائران با یکدیگر مسابقه ندهند. پرهیز از رفاه‌محوری موکب‌های ایرانی، پرهیز از مشاجره، درگیری‌های لفظی و غیر‌لفظی، پرهیز از شرکت در گروه‌های انحرافی، ارتقای برنامه‌های فرهنگی صدا و سیما در برنامه‌های اربعین، توجیه و تبیین معارف عاشورایی، ایجاد شبهه‌ها و پاسخگویی به آنان در فضای مجازی از جمله اقدامات صورت گرفته در سطح کشور است.
وی ادامه داد: جلسات استانی کمیته فرهنگی ستاد اربعین از 14 روز قبل آغاز شده است. بر اساس برنامه 25 موکب وظیفه خدمت‌رسانی به زائران را برعهده دارند. فراهم‌سازی اجرای طرح نائب‌الشهید، همایش استانی زائران اربعین حسینی، تأمین اقلام فرهنگی تحت عنوان راهنمایی زائر، استقرار 6 موکب در مسیر تردد زائرین، احتمال افزایش 2 موکب دیگر در مسیر از برنامه‌های استانی است.
وحید اسکندری، سرپرست اداره کل حج و زیارت استان مرکزی، نیز در این جلسه گفت: هیئتی 6 نفره از کنسول‌گری عراق امروز، چهارم مهر به منظور ایجاد دفتر موقت کنسولی در استان مرکزی به اراک سفر کرده و این دفتر در ساختمان آموزش حج و زیارت استان مرکزی به طور موقت دایر می‌شود.
مسئول کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد اربعین حسینی استان مرکزی از فعالیت 49 دفتر زیارتی برای ارائه خدمات به زائران حسینی استان ویژه اربعین خبر داد و افزود: 9 دفتر آن موقت و در مناطق روستایی مشغول به فعالیت هستند. تلاش می‌شود که گذرنامه‌ها پس از تحویل به دفتر کنسولی در مدت 48 تا 72 ساعت بعد صادر شود. بر اساس هماهنگی با بانک مرکزی هزینه صدور ویزا بر اساس نرخ 8 هزار و 700 تومان تعیین شد.
خلیل نجفی نظام‌آبادی، جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، نیز گفت: با اجرای برنامه‌های شاخص شاهد تحول و پیشرفت در کارها باشیم.
رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: هم‌افزایی دستگاه‌ها و مسئولان کنار یکدیگر به تداوم و اتحاد برگزاری با شکوه این مراسم کمک می‌کند. در سال گذشته بنابر دسته‌بندی منطقه‌ای سه مأموریت داخلی، مرزی و فعالیت در نجف اشرف تعریف شد.
وی ادامه داد: بالغ بر 15هزار نفر سال گذشته در سه وعده تغذیه و اسکان مورد خدمت‌رسانی قرار گرفتند. در اجرای برنامه‌های خدماتی دستگاه‌هایی همچون هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، شهرداری ما را حمایت کردند. امسال تعداد موکب‌ها از 25 موکب سال گذشته به 38موکب می‌رسد.
نجفی اضافه کرد: نظارت بر تمام موکب‌ها وظیفه ماست، جهت حفظ شأن زائران قرار بر این است که موکب‌ها تا 28صفر برپا باشند، چراکه پس از اربعین با خیل عظیم زائران در راه بازگشت مواجه هستیم و اکثر موکب‌ها و ایستگاه‌ها پس از این ایام جمع می‌شوند.
وی تصریح کرد: صحن حضرت زهرا(س) جمعیت بالغ بر80 هزار نفر را در خود جای می‌دهد. تمام خدمات توسط خادمان تهرانی و استان مرکزی انجام می‌شود. در طول 10 روز 300 هزار غذا در عراق سرو شد. موکب کاظمین توسط اوقاف استان مدیریت می‌شود.
انتهای پیام

captcha