تأمین امنیت زائران اربعین حسینی(ع)، نیازمند همراهی مسئولان است
کد خبر: 3750490
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷

تأمین امنیت زائران اربعین حسینی(ع)، نیازمند همراهی مسئولان است

گروه فرهنگی – فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در ایام اربعین تقریبا بیش از یک سوم زائران از استان مرکزی عبور می‌کنند، تأمین امنیت زائران نیازمند همراهی و همدلی بین مسئولان است که در سال‌های گذشته به نحو احسن انجام شده است.

تأمین امنیت زائران اربعین حسینی(ع)، نیازمند همراهی مسئولان است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار کیومرث عزیزی فرمانه نیروی انتظامی استان مرکزی، صبح امروز، چهارم مهر در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد گفت: در ایام اربعین تقریبا بیش از یک سوم زائران از استان مرکزی عبور می‌کنند، تأمین امنیت زائران نیازمند همراهی و همدلی بین مسئولان است که در سال‌های گذشته به نحو احسن انجام شده است.
عزیزی ادامه داد: در طول ایام اربعین 9 ایستگاه ایست وبازرسی در محورهای مواصاتی شهرستان‌های استان به جهت امنیت و کنترل تردد اتباع خارجی در نظر گرفته شده است، عدم وجود مکان جهت استقرار و نگهداری اتباع بیگانه از جمله مشکلات نیروی انتظامی است، تهیه مکان در این بازه زمانی جهت نگهداری اتباع مهم است. نیازمند است در این حوزه مساعدتی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: برای توقف‌گاه‌های استان پیش‌بینی خدمات امنیتی شده است. امنیت تمام موکب‌ها نیز توسط نیروی انتظامی لحاظ شده است. برخورد با افراد مظنون و مشکوک از دیگر اقدامات است افراد جهت شناسایی و برخورد با این افراد مورد آموزش قرار گرفتند.
عزیزی گفت: به جهت تأمین امنیت انتظامی پوشش محورهای ترافیکی و کنترل حجم سنگین ترافیک به 20 خودرو با رانندگان آموزش‌دیده نیازمندیم. 8 دستگاه اتوبوس جهت اعزام همکاران به جایگاه‌ها و جا‌بجایی دستگیر‌شدگان از دیگر اقلام مورد نیاز است. راننده این خودروها برای آموزش‌های لازم باید به حفاظت اطلاعات انتظامی این استان معرفی شوند.
وی اظهار کرد: در حوزه صدور گذرنامه مشکلی وجود ندارد. در بازه زمانی پیش‌بینی شده تمهیدات برای تأمین سوخت جهت جلوگیری از حجم سنگین ترافیک در محدوده پمپ بنزین در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایکنا؛ علی زندی‌فر، مسئول کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی استان مرکزی، در ادامه جلسه گفت: از یک ماه پیش 10 دستگاه ماشین‌آلات راهداری و حمل و نقل این استان برای آماده‌سازی پارکینگ زائران حسینی به استان ایلام اعزام شد.
وی افزود: سال گشذته 22 هزار زائر از طریق اتوبوس‌های اعزامی این استان به اربعین حسینی جابه‌جا شدند، امسال نیز تدابیر جهت اعزام و جابجایی زائران در نظر گرفته شده است.
زندی‌فر خبر داد: سال 96 نرخ کرایه اتوبوس‌های ویژه 73 هزار تومان بود که امسال با افزایش 20 درصدی این رقم به 85 هزار تومان افزایش یافت. نرخ کرایه اتوبوس‌های وی آی پی از 80 هزار تومان سال گذشته به 100هزار تومان رسید.
به گزارش ایکنا، طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت: سال گذشته هدایت آمبولانس‌ها و نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در اربعین حسینی سال 96 به صورت کشوری انجام شد، اجرای این طرح مشکلاتی را به همراه داشت.
مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین حسینی استان مرکزی از عدم استقرار اتوبوس آمبولانس استان مرکزی در مرز مهران در اربعین سال گذشته ابراز نارضایتی کرد و افزود: انتظار می‌رود به منظور تمرکز در خدمت‌رسانی به زائران استقرار نیروها و آمبولانس‌ها در یک مرز و منطقه صورت گیرد تا با مشکلات سال گذشته مواجه نباشیم.
طاهراحمدی عدم تأمین دارو را از دیگر مشکلات سال گذشته عنوان کرد و گفت: سال 96 مقرر شده بود تأمین دارو از طریق دانشگاه علوم پزشکی ایلام انجام شود اما این مهم صورت نگرفت، بهتر است اعتبار تأمین دارو به صورت مجزا برای استان‌هایی که در برگزاری مراسم اربعین حسینی مشارکت دارند صورت گیرد.
وی بیان کرد: تأمین اعتبار دارو امسال برای اربعین حسینی از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک، تأمین اجتماعی، سپاه روح‌الله، هلال‌احمر و حوزه سلامت شرکت نفت استان مرکزی برای هر دستگاه 10 میلیون تا 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
طاهراحمدی گفت: نبود جای مناسب برای استراحت نیروهای حوزه بهداشت و درمان این استان در مرز مهران از دیگر مشکلات سال گذشته است که امید است تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود. دانشگاه علوم پزشکی اراک جهت خدمت‌رسانی به زائران حسینی در اربعین علاوه بر اعزام آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و کادر تخصصی پزشکی و سایر نیروهای مورد نیاز، آمادگی ارائه خدمات مشاوره‌ای به زائران را دارد.
انتهای پیام

captcha