لزوم تسریع در ساخت مسجد محله‌های مسکن مهر چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3750536
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

لزوم تسریع در ساخت مسجد محله‌های مسکن مهر چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر لزوم تسریع در ساخت مسجد محله‌های مسکن مهر سه شهر لردگان‌، شلمزار و فرادنبه تأکید کرد و گفت: تکمیل مسجد محله 36 منظریه مدت زیادی به تأخیر افتاده و باید سریع‌تر تکمیل گردد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، صبح امروز چهارم مهرماه در نشست شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان که با حضور جمعی از مسئولین استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اجرای آئین‌نامه هیئت امنای مساجد، اظهار کرد: تشکیل هیئت امنای 100 مسجد با رعایت آئین‌نامه، خبر خوبی است اما باز هم جای تلاش بیشتری هست.
وی با اشاره به اینکه مسجد بهترین کانون تربیت و اصلاح است، گفت: مسجد خانه خدا است و متعلق به هیچ شخصی از جمله واقف، سازنده و هیئت امنا نیست و آموزش این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مسجد امام حسین(ع) مهدیه را دارای اهمیت زیادی برای مرکز استان دانست و یادآور شد: این مسجد می‌تواند یک پایگاه مهم فرهنگی برای محله باشد و به دلیل قرارگرفتن در مسیر شهرهای سامان و بن می‌تواند در زمینه گردشگری نیز مهم است و باید زمینی که در کنار آن خریداری شده و ساختمانی که در سمت دیگر آن است به مسجد ملحق شوند.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه تعدادی خانه عالم نیمه تمام در بازفت و صمصامی وجود دارند که تبدیل به انبار شده‌اند، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه خانه‌های عالم بی استفاده در این مناطق را شناسایی کنند تا برای تکمیل آن‌ها تصمیم‌گیری شود.
وی با اشاره به اینکه ساخت مساجد به جز در محله‌های مسکن مهر و در کنار پلیس‌راه، جزو وظایف دولت نیست، اظهار کرد: مساجد باید با مشارکت خیرین و مردم در محله‌ها ساخته شوند.
امام جمعه شهرکرد بر لزوم تسریع در ساخت مسجد در محله‌های مسکن مهر سه شهر لردگان‌، شلمزار و فرادنبه تأکید کرد و گفت: تکمیل مسجد محله 36 منظریه مدت زیادی به تأخیر افتاده و باید سریع‌تر تکمیل گردد.
در ادامه این نشست رئیس مرکز رسیدگی به مساجد چهارمحال و بختیاری، کارگروه خودکفایی و عمران را از فعال‌ترین کارگروه‌های امور مساجد استان عنوان کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا ملک‌‌محمدی، سرکشی از مساجد، برگزاری جلسات ستاد هماهنگی امور مساجد در همه شهرستان‌ها، غبارروبی و عطرافشانی مساجد پیش از آغاز ماه رمضان و اجرای برنامه‌های روز جهانی مسجد را مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در نیمه اول سال جاری اعلام کرد.
وی گفت: در برخی از مناطق شهر شهرکرد همچون بلوار آیت‌الله کاشانی، کوی پلیس و مهدی‌آباد مسجد وجود ندارد.
یادآور می‌شود در پایان این نشست، گزارش روند اجرایی تدوین آئین‌نامه هیئت امنای مساجد چهارمحال و بختیاری قرائت شد.

انتهای پیام

captcha