خدمت به مردم مصداق واقعی تقرب به درگاه الهی است
کد خبر: 3750610
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
القاصی‌مهر:

خدمت به مردم مصداق واقعی تقرب به درگاه الهی است

گروه اجتماعی ـ رئیس كل دادگستری فارس با بیان اینكه خدمت به مردم عبادت است، گفت: خدمتگذاری به ملتی که حماسه بزرگ 8 ساله دفاع مقدس را در کارنامه دارد؛ مصداق واقعی تقرب به درگاه الهی است.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه دیدار مردمی با خانواده ایثارگران این استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رشادت‌های همه ایثارگران در 8 سال دفاع مقدس آرامش و امنیت امروز میهن اسلامی را نتیجه جانفشانی شهدا، از خودگذشتی ایثارگران و استقامت آزادگان خواند و افزود: خدمت به مردم عبادت است و خدمتگذاری به ملتی که حماسه بزرگ 8 ساله دفاع مقدس را در کارنامه دارد؛ مصداق واقعی تقرب به درگاه الهی است.
وی با اشاره به غنای ارزش‌های والای دفاع مقدس گفت: شرط حفظ و اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس توجه ویژه به پرچم‌داران و نمادهای واقعی فرهنگ ایثار و شهادت است.
القاصی‌مهر با تأکید بر اینکه دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌شود، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان اصلی‌ترین ارزش دوران دفاع مقدس در برهه‌ای از زمان شکل گرفت که کشور نیازمند نوسازی فرهنگی بود و همگان شاهدند که جوانان پاک این مرز و بوم با ایمان و اعتقاد خود و رهبری حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی یک فرهنگ عمیق برگرفته از قیام عاشورا را در کشور بنیان نهادند که همچنان این فرهنگ عظیم پابرجا مانده است.
رئیس كل دادگستری فارس با بیان اینکه همه ما موظفیم تا مقام و جایگاه جانبازان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا را ارج نهیم، گفت: امروزدر شرایط و موقعیتی قرار داریم که آسیب‌ها و تهدیدات داخل و خارج علیه کشور ما رو به گسترش است و دشمنان نظام با سازماندهی به دنبال این هستند تا روحیه جهاد، شهادت و ایثارگری را در نسل جوان ما تضعیف کنند.
القاصی‌مهر در این دیدار ضمن بررسی پرونده قضایی بیش از 50 نفر از مراجعان شامل جمعی از ایثارگران، جانبازان، خانواده معظم شهدا و سایر مراجعان به فعالیت‌های دفتر حمایت حقوقی و قضایی ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: در مجموعه دستگاه قضایی دفتر حمایت حقوقی و قضایی از ایثارگران وظیفه دارد مسایل و مشکلات این قشر را پیگیری کند و بدون هیچ منت و چشمداشت بر اساس قانون، مسائل و مشکلات قضایی پیش روی آنان را بررسی كند.
وی همچنین از آمادگی جامعه بسیج حقوقدانان در ارائه خدمت به ایثارگران در همه ایام سال خبر داد و افزود: با همکاری سپاه فجر استان و بنیاد شهید انقلاب اسلامی مجموعه دفتر حمایت از ایثارگران و خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی به‌صورت ثابت آماده ارائه مشاوره قضایی است.
رئیس كل دادگستری فارس گفت: سازمان بسیج حقوقدانان با ارائه مشاوره حقوقی به جانبازان و ایثارگران و هدایت آنان نسبت به تکالیف سازمانی خود متعهد خواهد بود.
القاصی‌مهر در پایان با اشاره به اینكه در قبال خون شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران مسئول هستیم بر تکریم و احترام بیشتر نسبت به این عزیزان و تقویت فرهنگ ایثار و دفاع از ارزشهای انقلاب در دستگاه قضایی تأکید کرد.
انتهای پیام

captcha