تمام جناح‌ها به فكر نظام و كشور باشند/ لزوم تقویت ارتباط شورای شهر با روحانیت
کد خبر: 3750620
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
دستغيب:

تمام جناح‌ها به فكر نظام و كشور باشند/ لزوم تقویت ارتباط شورای شهر با روحانیت

گروه اجتماعی ـ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأكید كرد كه امروزه مهم‌ترین كار این است كه همه جناح‌ها به فكر نظام و كشور باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، سید احمدرضا دستغیب،‌ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 4 مهرماه در نشست كمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا با بیان اینكه تقویت ارتباط شورا با نهاد ائمه جمعه از اهمیت بالایی برخوردارست، گفت: اعضای شورا با شرکت در نمازجمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌ها می‌توانند مطالب خود را تأثیرگذار انعکاس دهند و این مهم برای فضای عمومی موثر خواهد بود.
وی افزود: امروزه مهم‌ترین کار این است که همه‌ جناح‌ها به فکر نظام و کشور باشند؛ همه باید با نظرات و سلایق مختلف در نمازجمعه شرکت کنند.
دستغیب با بیان اینكه به حضور روحانیت در جمع شورا و شورا در جمع روحانیت نیازمندیم، بر تقویت برنامه‌های فرهنگی در نمایشگاه‌های بین المللی به منظور معرفی شهر شیراز و جذب گردشگر خارجی تأکید کرد.
احمد تنوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: بازنگری تعداد، عناوین و شرح وظایف کمیته‌های تخصصی کمیسیون در دستورکار قرارگرفت.
وی گفت: نحوه‌ بهره‌گیری از نظرات مشاوران در سال دوم شورا تغییر کرده است به گونه‌ای که هر عضو کمیسیون ۲مشاور و رئیس کمیسیون ۳مشاور به منظور تبادل نظر و تجربه به کمیسیون معرفی کرده‌اند.
تنوری با اشاره به تشکیل هفت کمیته تخصصی ذیل کمیسیون گفت: هر عضو کمیسیون مسئول یک کمیته تخصصی است که می‌توانند سه مشاور به کمیته مورد تصدی و یک مشاور برای هریک از کمیته ها به صورت افتخاری معرفی کند.
وی از بررسی لایحه‌ برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری شیراز در شهر تهران خبر داد و گفت: مقرر شد این لایحه در دو کمیته‌ تخصصی شامل کمیته‌ میراث فرهنگی و صنایع دستی و کمیته‌ی فرهنگی هنری بررسی و نتایج حاصله به کمیسیون‌ ارائه شود.
تنوری ادامه داد: اعضای کمیسیون با ۴رای با لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر مساعدت ۲۰۰میلیون ریالی به دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس موافقت کردند.
تنوری بیان كرد: در راستای شفافیت واطلاع رسانی مردم از اقدامات کمیسیون، نظرات اعضا، مشاورین کمیسیون و همچنین مفاخر و مشاهیر حاضر درجلسات به صورت صوتی و تصویری ارشیو خواهد شد.
انتهای پیام

captcha