تشکیل کمیته وزارتی در سازمان همکاری‌های اسلامی برای بررسی مسئله مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3750643
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

تشکیل کمیته وزارتی در سازمان همکاری‌های اسلامی برای بررسی مسئله مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل ــ سازمان همکاری‌های اسلامی از تشکیل یک کمیته وزارتی برای بررسی قضیه مسلمانان روهینگیایی و عاملان این مسئله خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره؛ «یوسف بن احمد العثیمین» دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: اعمال وحشیانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا که باعث شد صدها هزار نفر از این افراد به بنگلادش پناه ببرند، نادیده گرفتن و زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی و منشور حقوق بشر است که دولت میانمار به طور کامل از مسئولیت این مسأله شانه خالی کرده است.

وی در ادامه افزود: به منظور بررسی این مسأله و تحقیق درباره مسئولین آن، سازمان همکاری‌های اسلامی در چهل و پنجمین دوره نشست وزیران خارجه کشورهای عضو، تصمیم گرفت تا یک کمیته وزارتی برای تشکیل دهد.

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی همچنین از کشورهای عضو از جمله مصر، اندونزی، اردن، مالزی، پاکستان، ترکیه، امارات و عربستان به دلیل تقدیم کمک‌های مالی و انسانی به پناهندگان روهینگیایی تشکر کرد و تأکید کرد: همه کشورهای عضو این سازمان همچنان از مسلمانان روهینگیا حمایت خواهند کرد و از حکومت بنگلادش نیز به دلیل حمایت از این پناهندگان تشکر می‌کنند.

 انتهای پیام

captcha