اعلام اسامی داوران چهل‌ویکمین مسابقات سراسری قرآن/ قضاوت 53 داور در بخش آقایان
کد خبر: 3750667
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

اعلام اسامی داوران چهل‌ویکمین مسابقات سراسری قرآن/ قضاوت 53 داور در بخش آقایان

گروه مسابقات ــ فهرست داوران مرحله فینال چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد که براساس آن بیش از 50 داور کشوری و بین‌المللی در پنج گروه به امر قضاوت مسابقات خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، اسامی داوران مرحله فینال چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از روز دهم مهرماه در شهر اراک آغاز می شود، اعلام شد.
بر همین اساس در مرحله فینال این مسابقات مجموعاً 53 داور کشوری و بین‌المللی در بخش آقایان به امر قضاوت این دوره از مسابقات خواهند پرداخت تا به این ترتیب شاهد یکی از شلوغ‌ترین ترکیب‌های داوری در طول ادوار مسابقات سراسری قرآن کریم باشیم.
از نکات قابل توجه تیم داوری این دوره از مسابقات حضور افراد جوان و باتجربه در کنار هم است، همچنین برخی از داوران حاضر در فهرست اعلام شده در چندین رشته و گروه به داوری می‌پردازند. از دیگر نکات قابل توجه در داوری این دوره از مسابقات حضور سه داور در هر آیتم است. در ادوار گذشته حداکثر دو داور در هر آیتم حضور داشت.
در مرحله فینال چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، داوران در پنج گروه‌رشته، شامل رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم، گروه رشته‌های ترتیل، حفظ 10 و حفظ 20 جزء قرآن کریم، گروه رشته اذان، گروه رشته دعاخوانی و گروه رشته هم‌خوانی و هم‌سرایی قرآن کریم حضور دارند.
همچنین برای هر کدام از گروه‌های پنچ گانه یک داور به عنوان سرپرست هیئت داوران و یک داور نیز به عنوان ناظر مسابقات معرفی شده است.
بر همین اساس در گروه قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم، محمدرضا ستوده‌نیا، عباس امام جمعه، حیدر کسمایی، غلامرضا شاه‌میوه، صالح اطهری‌فرد، احمد ابوالقاسمی، محمود لطفی‌نیا، محمد عباسی، امین پویا، نصرت‌الله(عارف) حسینی، سیدجواد سادات فاطمی، حسن حکیم‌باشی، سعید رحمانی، امیر آقایی، حجت‌الاسلام صادق نصرالهی و مهدی عباسی حضور دارند. ناظر این بخش محمدحسین سعیدیان و سرپرست هیئت داوران نیز محمد بنیادی اعلام شده است.
در گروه رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ 10 جزء و حفظ 20 قرآن کریم نیز محمدرضا پورزرگری، محمدرضا ابوالقاسمی، مسعود سیاح‌گرجی، رضا محمدپور، علی‌اکبر ملکشاهی، محسن یاراحمدی، مسعود عنایتی‌مقدم، علی‌اصغر شعاعی، مهدی رحیمی، حسین اخوان‌اقدم، محمدرضا حاجی‌اسماعیلی، احمد میریان، رضا دیانت، حجت الاسلام غلامحسین سمیعی‌فرد و مجید عربی حضور دارند. رضا دیانت در این بخش هادی حفاظ، حسن ربیعیان ناظر مسابقات و بهروز یاریگل نیز سرپرست داوران معرفی شده است.
در رشته اذان نیز غلامرضا شاه‌میوه، مهدی دغاغله، عباس امام جمعه، محمدرضا پورزرگری، محمدحسین سعیدیان، محمد عباسی، عباس انجام و اسماعیل مومن‌ثانی به داوری رقابت‌ها می‌پردازند. در این بخش غلامرضا شاه‌میوه به عنوان سرپرست هیئت داوران معرفی شده است و ناظر مسابقات مرتضی مختاری است.
در رشته دعاخوانی سیدرضا محمدی، محمود لطفی‌نیا، محمدحسین سعیدیان، حجت الاسلام محمدمهدی متانت، حیدر کسمایی، علی سیاح‌گرجی، حسن مختاری، محمدعلی دهدشتی و حجج اسلام جعفر واضحی، حمیدرضا گودرزی و مرتضی وافی به امر قضاوت می‌پردازند. در این بخش نیز حجت الاسلام مرتضی حائری ناظر مسابقات و حجت‌الاسلام جعفر واضحی نیز سرپرست هیئت داوران خواهد بود.
در رشته هم‌خوانی قرآن کریم و هم‌سرایی نیز، غلامرضا شاه‌میوه، مهدی دغاغله، محمود لطفی‌نیا، عباس انجام، اسماعیل مومن‌ثانی، مجتبی مینوتن، محمد عباسی، محمدرضا جنتی، علی‌اکبر کاظمی، ماجد نجاریان، حاتم النجفی و محمدرسول مهدوی به عنوان داوران این گروه معرفی شده‌اند. سرپرست هیئت داوران در این بخش نیز غلامرضا شاه میوه معرفی شده است.

همچنین محمدتقی میرزاجانی، رئیس کمیته فنی مسابقات است.
مرحله فینال چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز دهم مهرماه در بخش آقایان و به میزبانی استان مرکزی و شهر اراک آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت. هفته اول این رقابت ها در بخش آقایان و هفته دوم نیز در بخش بانوان خواهد بود.
امسال برای اولین بار است که مرحله فینال این مسابقات به‌صورت مجزا از مرحله مقدماتی برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی این مسابقات اواخر مرداد و اوایل شهریورماه در قم برگزار شد.

اعلام اسامی داوران چهل‌ویکمین مسابقات سراسری قرآن/ قضاوت 53 داور در بخش آقایان

مطالب مرتبط
captcha