مسابقات؛ نماد ترویج فرهنگ قرآن/ اتحاد مدیران ارشد استان مرکزی در روند اجرایی مسابقات بی‌نظیر است
کد خبر: 3750735
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

مسابقات؛ نماد ترویج فرهنگ قرآن/ اتحاد مدیران ارشد استان مرکزی در روند اجرایی مسابقات بی‌نظیر است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از اهتمام استان جهت میزبانی، حمایت‌های استاندار مرکزی و نماینده ولی‌فقیه در روند برگزاری مسابقات قرآن اوقاف تقدیر کرد و افزود: اتحاد بین مسئولان از رده‌های ارشد تا پایین‌تر در روند اجرایی مسابقات بی‌نظیر است که در چند سال گذشته چنین اهتمامی را در میزبانی استان‌ها شاهد نبودیم.

مسابقات؛ نماد ترویج فرهنگ قرآن/ اتحاد مدیران ارشد استان مرکزی در روند اجرایی مسابقات بی‌نظیر است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز، 5 مهر در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت: انقلاب ما انقلابی برای حاکمیت قرآن در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی است، اگر قصد داریم این اتفاق بیفتد باید همه پابکار باشیم.

مسابقات قرآن؛ نماد ترویج فرهنگ قرآن
وی به سخن رهبری که در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن فرمودند؛ «ما از قرآن دوریم، ما با قرآن بیگانه‌ایم و بایستی به قرآن نزدیک شویم» استناد کرد و افزود: مسئولان همگی مروج فرهنگ قرآنی هستند و مسابقات قرآن یکی از نمادهای ترویج فرهنگ قرآن در ایران به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: گفتمان قرآنی لازمه داشتن حاکمیت قرآنی است، در نظام آموزشی، رسانه، تبلیغات محیطی، دانشگاه، حوزه، جامعه و ... اگر گفتمان قرآنی حاکم نباشد فرزندان ما با معارف و اندیشه قرآن آشنا نمی‌شوند. بی‌شک بخش اعظم وقوع مشکلات امروز در عرصه سیاست، فرهنگ، اقتصاد همه بدلیل دوری از قرآن است. اگر نگاه توحیدی مبتنی بر قرآن کریم در جامعه حاکم می‌شد از بروز بسیاری از مسائل همچون تجمل‌گرایی، تبعیض، و .. همه از بین می‌رفت.

مسابقات قرآن اوقاف یک رویداد فرهنگی اجتماعی است
رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: مسابقات قرآن اوقاف یکی از رویدادهای فرهنگی اجتماعی است که از ابتدای انقلاب در کشور آغاز شده است. این دوره از مسابقات برای 41اُمین سال به میزبانی اراک از 10 مهر تا 23 همین ماه در مرحله کشوری برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: این دوره از مسابقات حاصل 40دوره مسابقات قرآن اوقاف است. مرحله شهرستانی 41اُمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با مشارکت بیش از 100 هزار نفر در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، معارف، تفسیر، دعاخوانی، هم‌خوانی در 400 شهرستان برگزار شد، از این تعداد 10هزار نخبه قرآنی در مرحله استانی با هم رقابت کردند و قریب به یک‌هزار چهره قرآنی در مرحله کشوری با هم رقابت می‌کنند. نمایندگان برتر به 15 مسابقه بین‌المللی قرآن در کشورهای اسلامی اعزام می‌شوند.

اتحاد مدیران ارشد استان مرکزی در روند اجرایی مسابقات بی‌نظیر است
وی از اهتمام استان جهت میزبانی، حمایت‌های استاندار مرکزی و نماینده ولی‌فقیه در روند برگزاری مسابقات قرآن اوقاف تقدیر کرد و افزود: اتحاد بین مسئولان از رده‌های ارشد تا پایین‌تر در روند اجرایی مسابقات بی‌نظیر است که در چند سال گذشته چنین اهتمامی را در میزبانی استان‌ها شاهد نبودیم.
حسینی در خصوص استفاده بهینه از فرصت مسابقات، اظهار کرد: هماهنگی‌های صورت گرفته در استان خوب است و مجموعه‌های مختلف ظرفیت خوبی را نشان می‌دهند. رهبری در سخنرانی سال 88 خراسان شمالی فرمودند؛ «ما قهرمان از دست دادن فرصت‌ها هستیم و از سوی دیگر مشکل ملی ما بلد نبودن کار دسته جمعی است»

همه سربازان نظام هستیم
وی در تشریح فرمایش رهبری در سال 88 گفت: سخن ایشان بدین معناست که اگر دستگاهی صفر تا صد برنامه برای خودش با اسم، لوگو و نشانش بود در عرصه حضور دارد اما اگر قرار است افتخاری برای دستگاه‌های دیگر ثبت شود معلوم نیست آن دستگاه در حمایت دستگاه دیگر قدم بردارد یا خیر. ما هنوز با اعماق وجود باور نکردیم همه سربازان یک نظام هستیم و در یک زمین بازی می‌کنیم و با گذشت 40 سال از انقلاب هنوز درخشش نام‌ها، لوگوها، اسامی و جایگاه‌ها از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.
این مقام مسئول گفت: کنار گذاردن خط و خطوط و دیوار‌کشی‌ها در بحران فرهنگی، اقتصادی حاکم بر کشور بسیار ضروری است. اگر قرار است دستگاهی خدمت قرآنی انجام دهد همگی بشتابیم تا حمایتش کنیم. اگر همه احساس کنیم عضو یک خانواده هستیم بدیهی است که بهره‌برداری که از رویدادهای مشابه صورت می‌گیرد فوق‌العاده است.

لزوم قدر دانستن فرصت مسابقات
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: از رسانه درخواست دارم سرمایه استثنایی که وارد استان می‌شود را قدر بدانند، حضور چهره‌های قرآنی در استان می‌تواند فضای استان را قرآنی کند. دستگاه‌ها با هر ظرفیتی که دارند به میدان آمده و مسابقات را حمایت کنند. ما آماده هستیم دستگاه‌هایی که به صورت ویژه فعالیت دارند را در اولین جلسه شورای اداری پس از مسابقات تقدیر کنیم.
رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان گفت: استان مرکزی در حوزه قرآن و معرفی جایگاه معارف اهل‌بیت(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد و ما نمی‌توانیم معارف را ترویج کرده و از قرآن که ثقل اکبر است را به فراموشی بسپاریم.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha