مدیران قرآنی کشور گردهم می‌آیند
کد خبر: 3751182
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
مسیب‌زاده:

مدیران قرآنی کشور گردهم می‌آیند

گروه جامعه ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از برگزاری بزرگترین گردهمایی مدیران دارالقرآن های کشور در نیشابور خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمد‌رضا مسیب‌زاده، مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: چهارمین دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌های سراسر کشور از هشتم تا 11 مهرماه، به عنوان بزرگترین گردهمایی قرآنی که در نیشابور و اردوگاه باغرود برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد حاضرین در این گردهمایی هزار نفر هستند که از این تعداد 750 نفر مدیر دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش سراسر کشور و تعداد 250 نفر نیز از رؤسای ادارات قرآن، عترت و نماز، کارشناس مسئولان و کارشناسان  سراسر کشور هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قول و شعار اساسی وزیر آموزش و پرورش در هنگام رأی اعتماد در مجلس را توسعه و افزایش مراکز دارالقرآن در کشور دانست و گفت: این امر در حد قول باقی نماند و محقق شده است.

وی افزود: این گردهمایی میزبان مهمانانی از سراسر کشور و وزارتخانه است که در بین آنها علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حیدر تورانی، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کتب درسی، علی الهیارترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و اسفندیارچهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش هستند.

مسیب‌زاده گفت: در ابتدای این گردهمایی پیام وزیر آموزش و پرورش قرائت می‌شود و همه این‌ها مؤید این نکته است که فعالیت‌های قرانی دارای اهمیت بالایی است و همه تلاش می‌کنند به بهترین شکل اجرا شود.

رونمایی از اپلیکیشن سینا روبیک

وی همچنین از رونمایی از اپلیکیشن سینا روبیک همزمان با نهضت حفظ ملی جز سی قرآن کریم خبر داد و افزود: 70 عنوان کتاب درزمینه قرآن و عترت چاپ‌شده است که تعداد شش میلیون نسخه از آنها در بین دارالقرآن‌های کشور توزیع‌شده و تماما هزینه‌ای بالغ‌بر یک و نیم میلیارد تومان دربرداشته است.

مسیب‌زاده اهداف برگزاری این گردهمایی را ایجاد وحدت رویه آموزشی فعالیت‌های قرآنی در مراکز دارالقرآن کشور، ارائه و تبین آخرین نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای حوزه قرآنی، تبیین و تشریح ارائه حفظ جزء 30 قرآن کریم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های همسو، تبادل تجربیات مدیران قرآنی، تشویق و ترغیب مدیران قرآنی، ارزیابی فعالیت‌های قرآنی در استان‌ها خواند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: روز 9 مهر‌ماه، کارگاه‌های آموزشی در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود که شامل دو کارگاه است. یک کارگاه مختص مدیران دارالقرآن و دیگری مخصوص رؤسای اداره و کارشناس مسئولان و کارشناسان قرآن، عترت و نماز است. این گردهمایی دوسالانه است که یک سال آن به مدیران دارالقرآن‌ها و یک سال به رؤسای ادارات و کارشناس مسئولان و کارشناس‌های حوزه قرآن، عترت و نماز اختصاص دارد.

انتهای پیام

captcha