اشتغال زندانیان یکی از اولویت‌های اصلی بخش اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان است
کد خبر: 3751274
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶

اشتغال زندانیان یکی از اولویت‌های اصلی بخش اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان است

گروه اجتماعی- معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان اشتغال زندانیان را نیز امر مهم دیگری برشمرد و گفت: در حال حاضر 900 نفر از زندانیان استان در سطح شهرها کار می‌کنند اما بخش عمده‌ای از زندانیان ما شرایط اعزام به خارج از زندان را ندارند که نیازمند برگزاری کارگاه‌های اشتغال برای این زندانیان در داخل زندان هستیم.

اشتغال زندانیان یکی از اولویت‌های مسئولان ذیربط است

به گزارش ایکنا از کردستان، حمیدرضا جهانگیری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان امروز، هفتم مهرماه در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان به آمار جرایم خشن زندانیان فعلی استان اشاره و اظهار کرد: قتل عمد 31.4 درصد، ضرب و جرح عمدی 30.9 درصد، تهدید یا مزاحمت 6.1 درصد، سرقت 5.2 درصد و آدم ربایی با 4.4 درصد بیشترین میزان جرایم خشن زندانیان موجود در زندان‌های استان را تشکیل می‌دهد.
وی افزود: در مجموع 427 نفر به دلیل ارتکاب جرایم خشن در زندان‌های استان هستند که 12 درصد از آمار زندانیان استان را تشکیل می‌دهند.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان با اعلام اینکه 95.6 درصد از زندانیان جرایم خشن را مردان و 3.5 درصد را زنان تشکیل می ‌دهند، عنوان کرد: 12 درصد از آمار زندانیان مرد استان و 29 درصد از آمار زندانیان زن استان مربوط به جرایم خشن است.
وی اعلام کرد: بیشترین آمار زندانیان استان در زمینه جرایم خشن به قتل عمد با 31 درصد و کمترین آن به شرب خمر با نیم درصد اختصاص دارد.
جهانگیری بیان کرد: بیشترین زندانیان جرایم خشن استان در زندان مرکزی سنندج با 45.9 درصد و پس از آن در زندان سقز با 13.1 درصد به سر می‌برند.
وی در ادامه بازاجتماعی کردن زندانیان جرایم خشن را امری بسیار ضروری برشمرد و افزود: در بخش روان درمانی و ارائه خدمات مشاوره به زندانیان نیازمند حضور نیروهای متخصص هستیم که به دلیل مشکلات اقتصادی در حال حاضر توان جذب این افراد را نداشته و خواستار همکاری ادارات مرتبط در این زمینه هستیم.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان همچنین اشتغال زندانیان را نیز امر مهم دیگری برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر 900 نفر از زندانیان استان در سطح شهرها کار می‌کنند اما بخش عمده‌ای از زندانیان ما شرایط اعزام به خارج از زندان را ندارند که نیازمند برگزاری کارگاه‌های اشتغال برای این زندانیان در داخل زندان هستیم.
وی در پایان یادآور شد: در زندان مرکزی سنندج در حال ساخت یک اندرزگاه جدید و استاندارد با هفت خوابگاه و ظرفیت 300 نفر زندانی هستیم که زندانیان در آن طبقه بندی خواهند شد.
انتهای پیام

captcha