«پدر معنوی» استان قزوین قصه‌گوی زندگی خود شد
کد خبر: 3751539
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

«پدر معنوی» استان قزوین قصه‌گوی زندگی خود شد

گروه فرهنگی ـــ کارشناس فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره «قصه‌گویی» گفت: در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای با عنوان «زندگی من» مسئولان استان از جمله آیت‌الله عابدینی پدر معنوی و نماینده ولی فقیه در استان و زاهدی استاندار قزوین هر یک قصه‌ای ۹۰ ثانیه‌ای ارسال کرده‌اند که در اختتامیه پخش می‌شود.

پدر معنوی استان قزوین قصه‌گوی زندگی خود شد به گزارش ایکنا از قزوین، سارا سیاح، کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در نشست مدیرکل این کانون با اصحاب رسانه که امروز، 8 مهر برگزار شد، اظهار کرد: بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی به‌صورت سالانه برگزار می‌شود که اواخر مردادماه سال‌جاری شیوه‌نامه جشنواره دریافت و با تشکیل دبیرخانه وظایف هریک از اعضا نیز مشخص شد و سپس شیوه‌نامه توسط نامه به دستگاه‌های اجرایی و ادارات ارسال گردید.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش، عمومی، تخصصی و علمی برگزار خواهد شد، توضیح داد: بخش عمومی شامل قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای، بخش تخصصی قصه‌گویی کلاسیک و خلاق و بخش علمی نیز شامل مقالات و نشست‌های تخصصی است.
کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 25 شهریورماه خواهد بود که با توجه به درخواست علاقه‌مندان مهلت ارسال آثار تا 15 مهرماه برای بخش قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای و در بخش تخصصی نیز تا پایان هشتم مهرماه تمدید شد و علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود می‌توانند به نشانی www.kanoonfest.ir مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: در بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای استاندار، امام‌ جمعه، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و تعدادی از مدیران استانداری هر یک قصه‌ای 90 ثانیه‌ای ارسال کرده‌اند که در اختتامیه پخش خواهد شد.
سیاح عنوان کرد: تاکنون 358 اثر در بخش‌های مختلف به جشنواره ارسال‌شده و 40 نفر طی دو روز در این جشنواره قصه‌گویی خواهند کرد که در روز پایانی اسامی برگزیدگان قصه‌گویی اعلام خواهد شد.

برگزاری جشنواره «سرداران سربلند» در کانون پرورش فکری قزوین

اعظم یوسفی، کارشناس فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و دبیر کمیته کنگره سه هزار شهید استان قزوین در این اداره کل اظهار کرد: در ماه آینده کنگره سه هزار شهید استان برگزار خواهد شد که در این راستا کانون پرورشی فکری قدم‌هایی را برداشته است.
وی ادامه داد: بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت شهدا از تابستان آغاز و درحال اجراست، برخی از برنامه‌ها مانند اردوی پسران در تابستان برگزار شد که طی آن از باغ‌موزه دفاع مقدس در همدان بازدید صورت گرفت.
کارشناس فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ابراز کرد: طرح پویش «فصل گرم کتاب» نیز در پارک‌ها با محوریت کنگره شهدا برگزار شد که نمایش و توسعه کتاب‌خوانی از اهداف این طرح بود.
وی اظهار کرد: فضاسازی این اداره کل و کلیه مراکز نیز با نام شهدا رقم خورده و بر روی وصیت‌نامه شهدا و دیدار با خانواده آنان نیز تمرکز شده است.
یوسفی اضافه کرد: دو جشنواره نشریه دیواری و خوشنویسی نیز با رویکرد سه هزار شهید استان با عنوان «سرداران سربلند» نیز برگزار شد.
وی مطرح کرد: رونمایی از کتاب «بوسه بر غبار» نیز با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری و بسیج ادارات نیز در این راستا انجام شد.

«چرا دریا عصبانی شد» نقد می‌شود

مهدی مردانی، کارشناس آفرینش‌های ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین و شاعر مجموعه «بوسه بر غبار» ضمن اشاره به این کتاب عنوان کرد: این کتاب مجموعه شعر دفاع مقدس است که با همکاری بنیاد حفظ آثار به چاپ رسیده و حاوی شعرهای کلاسیک و سپید درزمینهٔ دفاع مقدس است.
وی تشریح کرد: جشنواره «ایران من» باهدف آشنایی کودکان با سرزمین ایران، مشاهیر، علما و هر آنچه مربوط به ایران اسلامی است برگزار خواهد شد و کودکان می‌توانند در این راستا دل نوشته و متن ادبی خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند که تاکنون 500 اثر از کودکان به این دبیرخانه این جشنواره رسیده است و مجموعه آثار منتخب با همکاری حوزه هنری منتشر و در دهه فجر رونمایی خواهد شد.
مردانی در پایان با اشاره به برنامه‌های واحد آفرینش‌های ادبی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: نقد کتاب «چرا دریا عصبانی شد» با حضور «توزنده جانی» نویسنده کتاب و شب‌ شعر عاشورایی نیز در 19 مهرماه با حضور نوجوانان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha