بررسی فرصت‌های گردشگری مذهبی فارس در هفته گردشگری
کد خبر: 3751553
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

بررسی فرصت‌های گردشگری مذهبی فارس در هفته گردشگری

گروه اجتماعی ـ همزمان با ایام هفته گردشگری، نشست تخصصی گردشگری دینی و مذهبی به‌منظور بررسی فرصت‌های گردشگری استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته گردشگری و ایام محرم‌الحرام، نشست تخصصی گردشگری دینی و مذهبی شب گذشته، 7 مهرماه در شیراز برگزار شد.
در این نشست به‌منظور بررسی فرصت‌های گردشگری مذهبی استان فارس برگزار شده بود، مباحثی پیرامون این ظرفیت‌های توسط اساتید بخش گردشگری مطرح شد.
امیر حسین حکمت‌نیا مدرس گردشگری و یکی از سخنرانان این نشست گفت: درصدد هستیم با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مذهبی استان در جهت توسعه گردشگری برنامه‌ریزی كنیم.
وی هدف از برگزاری این نشست تخصصی را بررسی ابعاد تأثیرگذار مناسبت‌های مذهبی در رونق گردشگری داخلی و خارجی این استان برشمرد.
امیر سبوكی، رئیس انجمن صنفی راهنمایان استان فارس نیز در این نشست گفت: برگزاری تعزیه و شبیه‌ خوانی، انواع مراسم مذهبی، سینه زنی و ... با آداب و آیین‌های خاص در شیراز و سایر شهرستان‌های فارس جاذبه‌هایی است که در گردشگری مذهبی باید به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار بگیرد.
وی ضمن برشمردن اهداف این برنامه در هفته گردشگری گفت: با این اقدام سعی بر آن داریم که با معرفی مسیرهای گردشگری مذهبی در شیراز و سایر نقاط استان جاذبه‌های ناملموس برای جذب گردشگران ایجاد کنیم.
انتهای پیام

captcha