نشانی از ارادت/ حکایت وقفی نذر عاشقی حسین(ع)
کد خبر: 3751696
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

نشانی از ارادت/ حکایت وقفی نذر عاشقی حسین(ع)

گروه معارف - شهرام فرخی جوانی که چند سالی است توفیق خدمت در راه امام حسین(ع) را کسب کرده و حتی در ایام صفر خانه خود را در اختیار عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) قرار می‌دهد.

نشانی از ارادت/ حکایت خانه‌ای که وقف راه حسین(ع) شد

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، در ایام عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، مجالس عزاداری میزبان جمع کثیری از مردمی است که خود را به این مجالس می‌رسانند تا در عزای امام حسین(ع) شرکت کنند. اما یکی از نکته‌های خاص عزاداری حضور پررنگ جوانان در این مراسم برای نشان دادن ارادت خود به اهل بیت(ع) است.
با یکی از این جوانان هم‌صحبت شدم. او 32 سال دارد و اهل روستای بیدسک از توابع شهرستان درمیان است. وی در مشهد بزرگ شده و حسن همجواری امام رضا(ع) سرتاسر زندگی او را پرکرده است و در ایام عزاداری محرم و صفر در هیئت‌های عزاداری هر کاری که از دستش برآید انجام ‌می‌دهد و تمام این کارها یک دلیل دارد و آن خدمت به حسین(ع) است.

نشانی از ارادت/ حکایت خانه‌ای که وقف راه حسین(ع) شد
شهرام فرخی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: پدرم از سال ۶۳ توفیق خدمت در حریم ملکوتی حضرت رضا(ع) را داشته و با توجه به اینکه روزهای تاسوعا و عاشورا در حرم امام رضا (ع) کشیک بود، به همراه مادرم به روستای پدری‌ام می‌آمدیم.
وی با بیان اینکه از همان دوران طفولیت می‌دیدم که خانواده مادرم با چه عشقی در هیئت حضور دارند، افزود: پدربزرگم سال‌هاست که آشپز هیئت عزاداری روستای بیدسک است و هنوز هم با وجود کهولت سن به این کار ادامه می‌دهد.
وی اظهار کرد: پدربزرگم هر ساله هزینه پذیرایی از عاشقان امام حسین(ع) را در شب تاسوعا برعهده دارد و همواره ما را نیز به عشق به این مکتب و خدمت در این مسیر تشویق می‌کند.
فرخی تصریح کرد: ۳۲ سال از عمرم گذشته، اما هنوز به خاطر ندارم که سالی در مراسم عزاداری روستا حضور نداشته باشم و به عشق حضور در هیئت و نوکری امام حسین(ع) به روستا نیایم.

خدمتی که از خانواده به ارث بردم
وی ادامه داد: پدربزرگ دیگرم نیز در مشهد مقدس سکونت داشت و هر ساله از مهمانان امام رضا(ع) در دهه آخر صفر پذیرایی می‌کرد و یک طبقه از منزلش را در اختیار آن‌ها قرار می‌داد و در حال حاضر که به رحمت خدا رفته، باز هم راهش را ادامه می‌دهیم.

او هر ساله در روزهای پایانی صفر که مشهد مقدس میزبان خیل عظیمی از عزاداران می‌شود، خانه خود را در اختیار عاشقان اهل بیت(ع) قرار می‌دهد و با عشق تمام از آنان پذیرایی می‌کند. جوانانی همچون او دُرهای نایاب دنیا هستند، دُرهایی که جامعه برای رسیدن به معنویت به آن‌ها نیاز دارد.
فرخی نوکری امام حسین(ع) را وظیفه کوچک خود می‌دانست و اظهار کرد: در خانواده‌‌ای بزرگ شده‌ام که عشق به امام حسین(ع) را در سینه دارند.
وی افزود: پدر و مادر و همسرم در قرار گرفتن من در این راه نقش بسیار مهمی دارند، چراکه اگر تشویق‌‌ها و صبوری آنان نبود هیچ گاه نمی‌توانستم در راهی که امام حسین(ع) بنیان نهاد قدمی بردارم.
فرخی تصریح کرد: سال گذشته سعادت بزرگی نصیبم شد و همراه هزاران نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کردم و خدا را شاکرم که این لطف را نصیب من کرد.

نشانی از ارادت/ حکایت خانه‌ای که وقف راه حسین(ع) شد
وی اظهار کرد: از خداوند عاجزانه می‌خواهم که به من توفیق دهد این راه را تا پایان عمر ادامه دهم چراکه خدمت به اهل بیت(ع) آرامشی به انسان هدیه می‌دهد که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.
فرخی بیان کرد: به جوانان توصیه می‌کنم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حضور یابند و بدانند که هرچه داریم از ائمه اطهار(ع) است.
او و بسیاری از جوانان مانند او، ادامه‌دهنده راه حضرت علی اکبر(ع) هستند، علی اکبری که در صحرای کربلا آوای آزادگی سر داد و امامش را تنها نگذاشت. این جوانان نمی‌گذارند پرچم علی اکبرهای کربلا زمین بماند.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ - ۱۵:۳۵
0
0
واقعا. اینطورجوانان افتخار ایرانند ودست مریزاد به خبرگزاری ایکنا که برای اگاهی مردم تلاش میکند t
captcha