اپلیکیشن تنزیل با امکانات جدید برای علاقه‌مندان به قرآن به‌روزرسانی شد
کد خبر: 3751777
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

اپلیکیشن تنزیل با امکانات جدید برای علاقه‌مندان به قرآن به‌روزرسانی شد

گروه فناوری اطلاعات ــ افزودن دو معجم عربی، دو فرهنگ لغات عربی به فارسی، امکان تعریف دسته‌بندی‌های مختلف برای آیات مورد علاقه، وجود فایل‌های صوتی ترتیل و ترجمه گویای هر سوره و توضیحات مرحله نزول سوره از قابلیت‌های جدید برنامه قرآنی تنزیل است.

به گزارش ایکنا؛ اپلیکیشن قرآنی تنزیل با امکانات جدید، شامل دو معجم عربی، دو فرهنگ لغات عربی به فارسی، امکان تعریف دسته‌بندی‌های مختلف برای آیات مورد علاقه، وجود فایل‌های صوتی ترتیل و ترجمه گویای هر سوره و توضیحات مرحله نزول سوره به‌روز شد.

 در نسخه جدید تنزیل، امکان ایجاد دسته‌بندی‌های مختلف با موضوعات مورد علاقه کاربر و قراردادن آیات مورد علاقه در هریک از دسته بندی‌ها فراهم شده است. ترتیب نمایش آیات هر‌یک از دسته‌ها نیز به ترتیب نزول سوره‌ها خواهد بود و امکان کپی و اشتراک‌گذاری آنها از طریق نرم‌افزارهای مرتبط از قبیل پیام رسان‌ها و ایمیل ‌فراهم شده است.

تنزیل، اولین و تنها برنامه قرآنی است که بر مبنای روش فهم ساده قرآن یعنی تقسیم‌بندی سوره به تعدادی فراز، استخراج عصاره آن فراز و نهایتا ارایه درس سوره تهیه شده است. در این برنامه فهرست سوره‌ها به ترتیب نزول، ارایه شده است اما امکان استفاده از فهرست سوره‌ها مطابق قرآن‌های موجود نیز وجود دارد.

سایر امکانات و قابلیت‌های تنزیل نیز شامل مواردی از جمله نمایش شماره فراز هر آیه به همراه آیات ابتدا و انتهای آن فراز، نمایش سال نزول و مرحله نزول هر سوره، نمایش عصاره مفهوم هر فراز، ارایه درس (محور) هر سوره، قابلیت جستجو در عنوان سوره‌ها، متن عربی آیات و ترجمه فارسی (ترجمه استاد فولادوند)، قابلیت پخش ترتیل سوره‌ها با صدای استاد پرهیزگار و نیز ترجمه فارسی صوتی سوره‌ها، قابلیت کپی‌کردن متن همه اطلاعات نشان داده شده و به اشتراک‌گذاری آنها، قابلیت ایجاد لیست آیات مورد علاقه با دسته‌بندی‌های مختلف و ارایه نتایج جست‌وجوی کلمات به ترتیب نزول سوره‌ها است.

این برنامه در حال حاضر ویژه نسخه اندروید تولید شده و نسخه ios آن به گفته تولیدکنندگان بعدا تولید خواهد شد. علاقه‌مندان جهت نصب نسخه جدید تنزیل از لینک‌های زیر می‌توانند اینجا کلیک کنند.

انتهای پیام

captcha