قرآن در تمام زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارد/ قلب‌های مردم؛ نیازمند کلام وحی
کد خبر: 3751854
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
ابوالقاسمی:

قرآن در تمام زمینه‌ها حرفی برای گفتن دارد/ قلب‌های مردم؛ نیازمند کلام وحی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر رادیو قرآن گفت: حضور قرآن در زندگی آحاد افراد جامعه کمرنگ شده است و متولیان فرهنگی وظیفه دارند که نیازمندی به کلام وحی را در قلوب آنها احیا کنند.

قلب‌های مردم نیازمند کلام وحی است

احمد ابوالقاسمی در حاشیه برگزاری کارگاه تدبر در قرآن کریم در خمینی‌شهر در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: قرآن کتابی است که در آن زندگی انسان به صورت جامع و کامل و به طور مدون برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: اگرچه در مراکز فرهنگی کلاس‌های قرآن برگزار می‌شود، ولی مسئولین امر به اثرات قرآن بر زندگی انسان باور ندارند.
مدیر رادیو قرآن بیان کرد: قرآن در تمام زمینه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اگر شبیه این حرف‌ها از زبان غربی‌ها بیان شود، برخی افراد آن را حلوا حلوا کرده و بسیار ارزشمند جلوه می‌دهند، ولی نمی‌توانند آیات وحی را که سراسر پند و حکمت برای انسان است، به مردم آموزش عملی بدهند.
ابوالقاسمی ادامه داد: اگرچه متولیان امر در این زمینه مقصر هستند، ولی مردم نیز از قرآن فاصله زیادی گرفته‌اند، در حالی که قرآن برای تمام مراحل و جنبه‌های زندگی انسان قوانین مدونی را مطرح کرده است که عمل به آنها بر حسب سعی و توان هر شخص باعث دستیابی به کمال و معرفت الهی می‌شود.
وی تصریح کرد: وظیفه ماست که نیازمندی به کلام وحی را در قلب‌های آحاد جامعه احیا کرده و متذکر شویم که عدم حضور قرآن در زندگی‌شان ممکن است آنها را به انحراف کشانده یا ایمان‌شان را خدشه‌دار سازد. مردم به دنبال حقیقت هستند، ولی چون حضور قرآن در زندگی آنها کمرنگ شده است، قادر به انتخاب یک برنامه اصیل و کمال‌بخش نیستند و این وظیفه مسئولان قرآنی و فرهنگی است که به اشاعه آیات الهی در زندگی مردم بپردازند.
انتهای پیام

captcha