اعتصاب عمومی فلسطینیان در اعتراض به قانون «کشور یهود»
کد خبر: 3751862
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

اعتصاب عمومی فلسطینیان در اعتراض به قانون «کشور یهود»

گروه بین‌الملل ـ فلسطینیان ساکن در نوار غزه، قدس شرقی و شهرهای واقع اراضی اشغالی فلسطین امروز در اعتراض به قانون جنجالی «دولت یهودی» اعتصاب عمومی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات دولتی، مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن تجاری در غزه، قدس و کرانه باختری  امروز (نهم مهرماه) در اعتراض به قانون نژادپرستانه دولت یهودی و اعلام همبستگی با ساکنان روستای خان احمر تعطیل شده است.

کمیته عالی پیگیری امور شهروندان عرب ساکن فلسطین اشغالی 1948 طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان را به مشارکت پررنگ و گسترده در اعتصاب امروز دوشنبه همزمان با هجدهمین سالروز انتفاضه قدس و الاقصی فراخواند.

محمد برکه، رئیس کمیته عالی پیگیری امور شهروندان عرب ساکن سرزمین های اشغالی 1948 اظهار کرد: نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی 13 غنچه نوشکفته را در اکتبر سال 2000 به شهادت رساندند و همه ما می‌دانیم که آن‌ها که بودند و چه کسانی آن ها را به شهادت رساندند، اما مشاور قضایی رژیم صهیونیستی مدعی شد که قاتلان ناشناس بودند و این پرونده را برای همیشه بست.

برکه گفت: در جولای سال جاری میلادی کنست اسرائیل، قانون نژادپرستانه «کشور یهودی» را به تصویب رساند که هدف از آن اخراج فلسطینیان از محل سکونت خود و نابودی تاریخ و آینده و حقوق آنان است.

وی تصریح کرد: حقوق ملت فلسطین در این سرزمین که خود صاحبان آن هستند، محفوظ است و فلسطینیان برای گرفتن حقوق خود به کسی التماس نمی‌کنند.

محمد برکه هشدار داد: رژیم صهیونیستی به شیوه‌های مختلف از جمله تهدید، شایعه‌پراکنی، دروغ پردازی و غیره در تلاش برای به شکست کشاندن اعتصاب سراسری فلسطینیان است.

برکه در پایان گفت: اعتصاب سراسری امروز واکنشی مردمی به تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهودی و اجماع ملی فلسطینیان است.

انتهای پیام

captcha