نمایش چاه مسموم و طریق مغموم به روی صحنه رفت
کد خبر: 3751910
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

نمایش چاه مسموم و طریق مغموم به روی صحنه رفت

گروه هنر ــ نمایش چاه مسموم و طریق مغموم به همت معاونت فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر، با حضور هنرمندان، پژوهشگران و خبرنگاران به روی صحنه سالن ایران رفت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، نمایش چاه مسموم و طریق مغموم که تکنیک آن برگرفته از مینیاتور و موسیقی خانقاهی است، در پی پیوند مفاهیم عرفانی با زندگی امروزی است. بخشی از این نمایش، از قصه «پادشاه و کنیزک» در مثنوی معنوی اقتباس شده است.
این نمایش، به قلم و کارگردانی عبدالحسین لاله و همچنین مشاوره ادبی و تهیه‌کنندگی سعید طرزمی برای اولین بار یکشنبه ۸ مهرماه ۱۳۹۷، در تهران به روی صحنه رفت و ابراهیم عباسعلیزاده، محمد اردوبادی، شهرام خزرایی، مصطفی ملک‌مکان، وحید شیرزاد، محمدعلی نوروش‌اوغلی، شبنم دبدبه، بیتا آزادی، مریم فیضی، علی مجیدپور، ایمان برین و ایرج یاوری‌فرد در آن به ایفای نقش پرداختند. آهنگسازی و خوانندگی این نمایش را مسعود محمدیان برعهده دارد و مسعود آهن‌پنجه (ساز‌های کوبه‌ای) و شاهین داداشی (کمانچه) از دیگر هنرمندان این اثر به شمار می‌روند.
در حاشیه این مراسم، سهراب هادی، نقاش و گرافیست، که زنگ آغازین نمایش چاه مسموم و طریق مغموم را به صدا درآورد، درباره این اثر اظهار کرد: «بازی‌هایی که امشب دیدم، بسیار خوب بود و متن دقیق و کنکاش‌گرایانه‌ای داشت و از مضامین عرفانی به خوبی بهره گرفته شده بود و تطبیق موسیقایی با متن، ریتم و میزانسن کار را، بسیار دلنشین دیدم و از آقای لاله، بازیگران و مسئولان فرهنگستان هنر برای رقم‌زدن این‌چنین اتفاق‌های مطلوب هنری، تشکر می‌کنم.»
نمایش چاه مسموم و طریق مغموم تا ۲۲ مهرماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰، میزبان علاقه‌مندان به هنر نمایش خواهد بود.
انتهای پیام
captcha