هویت امت اسلامی در گرو قرآن است/ ضرورت گسترش فرهنگ انقلابی در جامعه
کد خبر: 3752115
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در آیین افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن:

هویت امت اسلامی در گرو قرآن است/ ضرورت گسترش فرهنگ انقلابی در جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی - آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی با بیان اینکه هویت امت اسلامی در گرو قرآن است، افزود: امروز به برکت قرآن فرهنگ دینی در کشور در حال توسعه است.

لزوم حرکت در سایه قرآن کریم/ امروز به برکت قرآن فرهنگ دینی در کشور در حال توسعه است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، صبح امروز ۱۰ مهرماه در آیین افتتاحیه برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی که در مجتمع کوه نور اراک برگزار شد، اظهار کرد: هویت امت اسلامی در گرو قرآن است. امروز به برکت قرآن فرهنگ دینی در کشور در حال توسعه است. وجود کربلایی کاظم ساروقی در این سرزمین درخشید و نامش برای همیشه در تاریخ جاودان ماند.
وی یاد شهدای قرآنی منا، حادثه‌های تروریستی و ... را گرامی داشت و تصریح کرد: امسال برگزاری مسابقات قرآن در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب در استان امام برگزار می‌شود و باید از این فرصت به نحو احسن برای اشاعه مفهوم قرآنی استفاده کرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: امسال علاوه ‌بر برگزاری مرحله سراسری قرآن در اراک، این استان میزبان برگزاری کنگره ۶۲۰۰ شهید استان و پرداختن به نقش امام راحل و رهبری در دفاع مقدس است. این مراسم‌ها نقاط عطفی است که فرهنگ انقلابی را در جامعه بسط می‌دهد.
امام جمعه اراک ادامه ‌داد: فعالیت خبرنگاران و عوامل رسانه در انعکاس اخبار قابل تقدیر است، زیرا هنر قلم خبرنگاران و اصحاب رسانه اهمیت فعالیت‌های قرآنی را به تصویر می‌کشد.
وی افزود: خداوند نور قرآن را در قلب نبی مکرم اسلام قرار داد تا امروز به برکت همین نور شاهد حضور علمای برجسته در کشور باشیم. باید جامعه قرآنیان از قرائت گرفته تا دیگر رشته‌ها برای رسیدن به عمق مفاهیم قرآن تلاش کنند‌. خدمات باید طوری باشد که همه خانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها با نور قرآن منور شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: رابطه مردم با یکدیگر باید با حاکمیت قرآن همراه باشد. نظام ما می‌تواند الگویی برای جهان اسلام باشد به شرط آنکه در سایه قرآن، سیره کلام وحی و اهل‌بیت(ع) باشید.
نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان گفت: همه مسئولیت داریم تا خانه‌هایمان، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و بازار با نور قرآن متبرک شود. بی‌شک اگر در سایه فرهنگ قرآن حرکت کنیم رفتارهایمان هم قرآنی می‌شود. از این رو برای تحقق رفتار قرآنی در جامعه باید گام‌های بلندتری برداریم.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha