آغاز ثبت‌نام انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی فارس از ۱۵ مهرماه
کد خبر: 3752141
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

آغاز ثبت‌نام انتخابات کانون مداحان و شاعران آیینی فارس از ۱۵ مهرماه

گروه فرهنگی ـ ثبت‌نام چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی استان فارس از ۱۵ مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس زمان ثبت‌نام نامزدهای چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی استان فارس را از ۱۵ مهرماه به‌مدت ۱۵ روز اعلام کرد.
وی با بیان اینکه ستاد برگزاری چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی استان فارس در محل اداره‌کل تشکیل شده است، گفت: این دوره انتخابات همزمان با سراسر کشور جمعه ۹ آذر ماه در ۳۱ حوزه در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه برای اولین بار است که انتخابات مداحان و شعرای آیینی به‌صورت جدا از هم و تفکیک شده برگزار می‌شود، از همه مداحان و شعرای آیینی استان فارس جهت ثبت نام و شرکت در این انتخابات دعوت کرد.
مهرابی افزود: کانون‌های مداحان و شعرای آیینی بعنوان یک تشکل میان تخصصی، جهت زمینه‌سازی، رشد و گسترش آیین های عاشورایی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای ساماندهی مداحان و شعرای آیینی، تعیین ضوابط و چارچوب‌های مداحی و نظارت بر عملکرد تخصصی مداحان و شعرای آیینی، تغذیه فکری و طراحی برنامه‌های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد، بسترسازی و ایجاد زمینه برای افزایش تعامل جامعه مداح با دستگاه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی، آسیب‌شناسی وآسیب‌زدایی مداحی و شعر از حیث محتوا، الحان و اشعار و هدایت فعالیت‌های تبلیغی مداحان و شعرای آیینی در جهت نیل به اهداف دینی و مذهبی، فعالیت می‌کنند.
وی یادآور شد: هنر مداحی و شعر آئینی از جمله هنرهایی است که همواره مورد توجه ائمه معصومین(ع) بوده است و شاعران آئینی، مرثیه‌سرایان و نغمه‌خوانان، در راستای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و تحقق منویات مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه اعضای مداحان و شعرای آیینی، برای یك دوره چهارساله ، جهت انجام امور محوله طبق مواد اساسنامه، انتخاب می‌شوند، گفت: مداحان و شاعران جهت ثبت‌نام باید دارای یكسری شرایطی باشند.
وی در تشریح این شرایط گفت: شرایط اختصاصی مداحان شامل مداح سطح یک (بر اساس طرح سطح‌بندی در سامانه طوبی)، توانایی جسمی و فرصت كافی جهت انجام مأموریت‌های محوله، مدرك تحصیلی لیسانس در شهرستانهای مركز استان، سكونت در شهر حوزه انتخابی (حداقل به مدت شش ماه بطور مستمر و منتهی به زمان انتخابات)، حداقل سن 24 و حداكثر سن 60 سال (شرط سنی و مهارتی شامل روسای دور قبل نمی‌شود)، تأهل (افراد مطلقه استثناء می باشند)، داشتن كارت مداحی سطح بندی شده از سامانه طوبی، ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت(برای آقایان) است.
مهرابی همچنین با اشاره به شرایط اختصاصی شاعران آیینی گفت: متقاضیان در این بخش باید دارای شرایطی نظیر حداقل سطح تحصیلات دیپلم، توانایی جسمی و فرصت كافی جهت انجام مأموریت‌های محوله، سكونت در شهر حوزه انتخابی (حداقل به مدت شش ماه منتهی و مستمر به زمان انتخابات)، حداقل سن 22 و حداكثر سن 65 سال (شرط سنی و تحصیلی شامل رؤسای دور قبل نمی‌شود)، تأهل ( افراد مطلقه استثناء می باشند)، داشتن كارت شاعر آیینی بر اساس مندرجات سامانه طوبی، ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت(برای آقایان)، ارائه یكی از مستندات: الف)آثار منظوم (کتاب، قطعه شعر و...) به اداره تبلیغات اسلامی، ب)تأییدیه ازحوزه هنری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا کانون‌های معتبر شعر شهرستان، ج)تأییدیه از حداقل دو شاعر آیینی پیشکسوت، د)تأییدیه رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی باشند.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در پایان افزود: متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و مدارک ثبت‌نام به محل این اداره‌کل واقع در میدان امام حسین(ع) کوچه مهدیه مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha