پرهیز از موازی‌کاری/ تحت لوای قرآن با تمام توان خدمت کنیم
کد خبر: 3752162
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
حجت‌الاسلام محمدی تأکید کرد:

پرهیز از موازی‌کاری/ تحت لوای قرآن با تمام توان خدمت کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس سازمان اوقاف در آیین افتتاحیه برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن که به میزبانی استان مرکزی برگزار شد با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور موضوع موازی‌کاری به‌ خصوص در حوزه فعالیت‌های قرآنی است، تأکید کرد: می‌توان با یک سازماندهی، برنامه‌ریزی و هم‌‌افزایی از کارهای موازی که موجب هدر‌رفت وقت می‌شود جلوگیری کرد.

سازماندهی، برنامه‌ریزی و هم‌افزایی؛ راهکارهای جلوگیری از موازی‌کاری فعالیت‌های قرآنی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، صبح امروز ۱۰ مهرماه در آیین افتتاحیه برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی استان مرکزی که در مجتمع کوه نور اراک برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این برنامه قرآنی خیر و برکت برای استان به همراه آورد و همه از نور، معرفت و برکت قرآن استفاده کنند.

رشد 11 برابری مشارکت در مسابقات قرآن طی 7 سال گذشته
وی ادامه داد: در سال ۸۹ تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن ۳۶ هزار نفر بود. این در حالی است که سال ۹۶ بیش از ۴۰۰ هزار نفرشرکت‌کننده یعنی بیش از ۱۱ برابر مشارکت جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به قرآن در ایران به برکت امام (ره)، خون شهیدان و وجود نورانی مقام معظم رهبری پرچم‌دار برنامه‌های قرآنی را شاهد بوده‌ایم.
رئیس سازمان اوقاف افزود: در سال ۹۷ انتظار می‌رود عددی فراتر از این تعداد را از جامعه قرآنی شاهد باشیم.
محمدی بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۱ هزار مربی قرآن در کشور تربیت شده است که علاقه‌مندان در سراسر کشور مشغول تعلیم برنامه‌های قرآنی هستند.
وی گفت: یکی از مشکلات کشور کارهای موازی و تکراری است که بیشتر در حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی شاهد آن هستیم. می‌توان با یک سازماندهی و برنامه‌ریزی و هم‌افزایی از کارهای موازی که موجب هدر‌رفت وقت می‌شود جلوگیری کرد.

ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب پیرامون تجمیع فعالیت‌های قرآنی
حجت‌الاسلام محمدی در مورد ارسال نامه‌ای پیرامون تجمیع فعالیت‌های قرآنی و تقدیم آن به رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در طی این نامه به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد دادیم، آمادگی داریم علی‌رغم فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در حوزه قرآن در خدمت سایر دستگاه‌هایی که به نحوی متولی کار قرآنی هستند باشیم و بپذیریم کاری انجام شود و به صورت حساب شده و هدفمند آن را انجام دهیم.
وی افزود: امیدواریم قدمی برداشته شود و بتوانیم از ظرفیت یکدیگراستفاده کنیم و تابلو و علامت خود را کنار بگذاریم و تابلو، پرچم و عنوان قرآن را داشته باشیم و زیر پرچم قرآن با تمام توان خدمت کنیم.
رئیس سازمان اوقاف بیان کرد: چند سالی است به عنوان سازمان اوقاف در مسابقات بین‌المللی قرآن، عنوان سازمان را حذف کردیم و از آرم خاصی برگرفته از معنا و مفهوم قرآن استفاده می‌شود. این کار قرآنی برای جمهوری اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهیدان است تا تمامی افراد احساس مسئولیت و مشارکت کنند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha