برگزاری بیش از ۵۰۰ محفل انس با قرآن در مدارس همدان
کد خبر: 3752227
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴

برگزاری بیش از ۵۰۰ محفل انس با قرآن در مدارس همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری بیش از ۵۰۰ محفل انس با قرآن در مناطق ۱۹ گانه آموزشی این استان خبر داد.

برگزاری بیش از 500 محفل انس با قرآن در مدارس همدان

به گزارش ایکنا از همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان‌ سه‌شنبه، 10 مهرماه در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان همدان اظهار کرد: نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآن طراحی شده است، افزود: در این نهاد مقدس، تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و حرکت آموزش و پرورش نیز همواره بر این مسیر بوده است.
پورداود با اشاره به اینکه در قرآن گزاره‌های انشایی و اخباری وجود دارد، اضافه کرد: رویکرد آموزش و پرورش استفاده از گزاره‌های قرآن است در این راستا، 100 هزار نفر از دانش آموزان موفق به حضور مسابقات قرآن، عترت و نماز این مجموعه شده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: کسب 22 رتبه برتر کشوری و رتبه 5 تیمی کشور از افتخارات مسابقات قرآن این مجموعه است، 50 هزار نفر از دانش آموزان نیز در راستای طرح «فجر قرآن» از آموزش‌های عمومی این کتاب آسمانی بهره‌مند شده‌اند.

سامان‌دهی 500 هیئت مذهبی در مدارس استان همدان
وی ضمن حضور هفتگی نماینده ولی فقیه در مدارس عنوان کرد: اعزام 405 امام جماعت و 400 مبلغ دینی به مدارس جهت اقامه نماز و پاسخ گویی به شبهات و از دیگر اقدامات انجام گرفته در این مجموعه است.
طرح «معرفت امام» در جهت آشنایی دانش آموزان با امام عصر(عج) اجرا می‌شود
پورداود از سامان دهی هزار و 700 نمازخانه مدارس در سطح استان، تقویت زنگ نماز، اجرای طرح «معرفت امام» در جهت آشنایی دانش آموزان با امام عصر(عج) و برگزاری بیش از 500 محفل انس با قرآن درمناطق 19 گانه آموزشی خبر داد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: سامان دهی 500 هیئت مذهبی ویژه دانش آموزان با نام «هیئت انصار المهدی» و اجرای سوگواره احلی من العسل در حسینیه امام همزمان با شهادت حضرت قاسم(ع) از دیگر برنامه‌های قابل ذکر است.
جواد صدیق، مدیر بنیاد قرآن استان نیز گفت: برگزاری مسابقات قرآن توسط آموزش و پرورش و اداره اوقاف، ترتیل خوانی قرآن در حسینیه باغ بهشت به همت اداره اوقاف، برگزاری مسابقات بزرگ قرآنی توسط صدا وسیما، برگزاری دوسالانه آیات مصور در همدان به همت اداره ارشاد و تأسیس مرکز دارالتحفیظ آیت الله بهاری در شهرستان بهار از برنامه‌های قرآنی شاخص دستگاه‌های اجرایی استان است.
به گزارش ایکنا؛ در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان قرآن در ماه مبارک رمضان تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha