منبر‌های پرمحتوا؛ بهترین راه انتقال فداکاری‌های ائمه اطهار(ع) برای حفظ اسلام
کد خبر: 3752391
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

منبر‌های پرمحتوا؛ بهترین راه انتقال فداکاری‌های ائمه اطهار(ع) برای حفظ اسلام

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: بنی‌عباس ۵۰۰ سال و بنی‌امیه هزار سال بر مردم حکومت کردند، اما کوچکترین اثری از آن‌ها باقی نمانده است و این همان جنگ حق و باطل است، حقانیت دین رسول خدا و ایثارگری‌ها و فداکاری‌های ائمه اطهار(ع) برای حفظ اسلام و مبارزه با باطل باید به واسطه منبر‌های پرمحتوا به گوش مردم برسد.

 منبر‌های پرمحتوا؛ بهترین راه انتقال فداکاری‌های ائمه اطهار برای حفظ اسلام

به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان شامگاه روز گذشته، 10 مهرماه در سومین شب از سوگواره بصیرت عاشورایی اظهار کرد: در واقعه کربلا، دشمن با کینه‌توزی فراوان پا در میدان نهاد به گونه‌ای که بر اجساد مبارک کربلا اسب تاخت تا نام و نشانی از آنها باقی نماند.
وی افزود: دشمن از نام امام حسین(ع) و جاودانه شدن نام مبارکشان وحشت داشت که در این میان به دستور متوکل عباسی ۱۴ مرتبه مزار شریف امام حسین(ع) با خاک یکسان شد.
آیت‌الله محمدی عنوان کرد: به کوری چشم دشمن، در حال حاضر 20 میلیون نفر در اربعین سالار شهیدان کربلا حضور یافته و ندای لبیک یا حسین سر می‌دهند.
امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه مردم جان خود را برای امام حسین(ع) و زیارت این امام همام می‌دهند، عنوان کرد: اکنون قبر متوکل عباسی، بنی عباس، یزید، معاویه و .. کجاست؟

مجالس سوگواری امام حسین(ع)؛ چشمه خروشانی از هدایت و سعادت
وی ابراز کرد: بنی‌عباس 500 سال و بنی‌امیه هزار سال بر مردم حکومت کردند اما کوچکترین اثری از آنها باقی نمانده است و این همان جنگ حق و باطل است، حقانیت دین رسول خدا و ایثارگری‌ها و فداکاری‌های ائمه اطهار(ع) برای حفظ اسلام و مبارزه با باطل باید به واسطه منبر‌های پرمحتوا به گوش مردم برسد.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: زمانی به‌دلیل اقلیت شیعه این گروه از مسلمانان در تنگنا بودند به گونه‌ای که شیعیان زمان معاویه و یزید از هر نظر در دایره مرگ گرفتار بودند.
آیت‌الله محمدی با بیان اینکه 1 میلیارد و 200 میلیون سنی در دنیا وجود دارد، عنوان کرد: این آمار بالایی از مسلمانان متأسفانه زیر سلطه اسرائیل و آمریکا بوده و هیچ یک نتوانسته‌اند در برابر استکبار ایستادگی کنند اما شیعیان به برکت حقانیت مکتب و مذهب اهل بیت(ع)، دشمن را به ستوه آورده‌اند.
وی با اشاره به اینکه بزرگ فلسفه قتل شاهدین این است که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است، اظهار کرد: امام حسین(ع) مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح داد، هم اکنون 300 میلیون عرب در برابر اسرائیل ذلیل شده و همه چیز خود را باخته‌اند.
آیت‌الله محمدی عنوان کرد: مجالس سوگواری امام حسین(ع) چشمه خروشانی از هدایت، سعادت، حکمت و خیر و برکت است.

تلاش مجدانه دشمن برای تغییر دین شیعیان
امام جمعه همدان با بیان اینکه قرآن، حکمت و موعظه را راه درست دعوت مردم به دین عنوان می‌کند، افزود: ثواب هدایت یک انسان از آنچه که خورشید برآن می‌تابد بیشتر است؛ نور هدایت در مجالس عزاداری اهل عصمت و طهارت است.
وی با بیان اینکه این مجلس سوگواری امام حسین(ع) آنچنان که باید برگزار نمی‌شود، گفت: متأسفانه ما خود نیز در این امر دخیل بوده و به دلیل دنیا پرستی اعتبار مجالس را پایین آورده‌ایم.
آیت‌الله محمدی با بیان اینکه دشمنان با سرمایه گذاری هنگفت و با تکیه بر دانش و معرفت اندک برخی انسان‌ها به دنبال تغییر دین و رواج برخی ادیان در میان شیعیان هستند، گفت: متأسفانه دشمن در برخی شهر‌های ایران با انحراف ذهن مسلمانان باعث تشکیل کلیسا‌های خانگی شده است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: انسان‌هایی که با یک تلنگر دست از دامن خدا، دین و پیغمبر خود برداشته و به دین باطل گرایش می‌یابند همان کسانی هستند که قرآن و اهل بیت(ع) را نشناخته و از منبر‌های علما بهره مند نشده‌اند.
آیت‌الله محمدی افزود: سعادت واقعی انسان در این دنیا و آخرت به وسیله تمسک به دستگاه اهل بیت(ع) و بهره‌مندی از منبر‌های علما محقق می‌شود، اگر دختر و پسر جوان ما ‌مقابل چشمان ما زجر بکشند بهتر از آن است که دشمن خدا، قرآن و اهل بیت(ع) شوند.
انتهای پیام

 

captcha