محاصره «خان احمر» توسط ارتش اسرائیل
کد خبر: 3752609
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

محاصره «خان احمر» توسط ارتش اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز روستای خان احمر در شرق قدس اشغالی را محاصره کرده و آماده تخریب آن شده‌اند.

 به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تخریب این روستای فلسطینی را صادر کرده و اسرائیل تا روز دوشنبه(نهم مهرماه) به ساکنان آن مهلت داده بود تا خانه‌های خود را تخلیه و این منطقه را ترک کنند.

اکنون پس از پایان مهلت داده شده، ارتش رژیم صهیونیستی این روستا را محاصره و خود را برای تخریب آن آماده می‌کند.

طی روزها و هفته‌های گذشته بسیاری از کشورها تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب این روستای قدیمی فلسطینی را محکوم کرده و خواستار تجدیدنظر در آن شده بودند.

با تخریب این روستا علاوه بر آواره شدن صدها فلسطینی، ارتباط بین مناطق فلسطینی نشین در کرانه باختری و قدس اشغالی عملا قطع خواهد شد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با تخریب این روستا که از موقعیت استراتژیک و بسیار مهمی برخوردار است، اراضی آن را تصرف و برای توسعه شهرک‌سازی اختصاص دهد.

ساکنان روستای خان احمر و صدها نفر از فعالان خارجی حامی فلسطین از چند روز پیش در این روستا تحصن کرده‌اند تا مانع از تخریب آن شوند.

نظامیان اسرائیلی اخیرا یک فعال فرانسوی را که از جمله تحصن‌کنندگان در این روستا بود، پس از ضرب و شتم بازداشت کردند و مدتی هم در بازداشت نگه‌داشتند اما پس از آزادی، این فعال فرانسوی بلافاصله به این روستا بازگشته و به تحصن در آن ادامه داد.

لغو سفر مرکل در صورت تخریب خان احمر

از سوی دیگر، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع که نامی از آن‌ها نبرده، اعلام کرد که مرکل در صورت تخریب روستای خان احمر از سفر به فلسطین اشغالی منصرف خواهد شد. مرکل قرار است شامگاه امروز چهارشنبه وارد فلسطین اشغالی شود.

دفتر صدراعظم آلمان تاکید کرد که مرکل به رژیم صهیونیستی ابلاغ کرده که در صورت تخریب روستای خان احمر و آواره شدن ساکنان آن، سفر خود به فلسطین اشغالی را لغو می‌کند.

در همین حال، روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تا انجام این سفر از تخریب روستای خان احمر خودداری خواهد کرد تا هیچگونه مشکل و تنش سیاسی به وجود نیاید.

لازم به ذکر است که بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و انگلیس طی بیانیه‌هایی در هفته گذشته از رژیم صهیونیستی خواسته بودند در تخریب روستای فلسطینی خان احمر تجدیدنظر کند، زیرا این مسئله به راه‌کار تشکیل دو کشور و تشکیل کشور مستقل فلسطین ضربه می‌زند.
 
انتهای پیام
captcha