اعلام جزئیاتی از همایش بانوان قرآن‌پژوه / پانزدهمین دوره در مشهد
کد خبر: 3752662
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
عبداللهیان خبر داد:

اعلام جزئیاتی از همایش بانوان قرآن‌پژوه / پانزدهمین دوره در مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر علمی همایش بانوان قرآن‌پژوه ضمن بیان برخی جزئیات از پانزدهمین دوره این همایش گفت: همایش بانوان قرآن‌پژوه آذرماه امسال در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

پنج شنبه //// اعلام جزئیاتی از همایش بانوان قرآن‌پژوه / پانزدهمین دوره در مشهد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبداللهیان، دبیر علمی همایش بانوان قرآن‌پژوه، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره این همایش در آذرماه امسال، گفت: به حَسَب پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته است پانزدهمین دوره همایش بانوان قرآن‌پژوه روز هشتم آذرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی از تعیین موضوع «قرآن و امام جواد(ع)» به عنوان محور این همایش خبر داد و افزود: بر همین اساس ویژه‌نامه‌های پیرامونی همایش همچون «بینات»، «بشارت» و ... نیز به این مهم خواهند پرداخت.
عبداللهیان همچنین به اعلام فراخوان مقالات این دوره اشاره و اظهار کرد: این فراخوان در گذشته داده شده  و مقالات دریافت، ارزیابی و چاپ شده و در حال حاضر آماده ارائه است.
دبیر علمی همایش بانوان قرآن‌پژوه در مورد تأخیر در برگزاری این همایش و دلایل آن بیان کرد: این همایش باید سال قبل برگزار می‌شد که به برخی دلایل برگزاری آن محقق نشد و مقدمات فراهم شده است تا امسال برگزار شود. بنابراین، برگزاری این همایش تقریباً یک سال تأخیر داشته است. یکی از دلایل تأخیر کسالت دبیر همایش (حجت الاسلام والمسلمین مرحوم احمد احمدی) بوده است. ایشان نمی‌توانستند در جلسات حضور یابند و در ادامه نیز به رحمت خدا رفتند. ما نیز مایل نبودیم در زمان حضور ایشان دبیر دیگری فعالیت خود را آغاز کند.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد زمان معرفی دبیر جدید این همایش اظهار کرد: دبیر همایش هنوز مشخص نشده و صحبت‌هایی شده است تا در هفته‌های آینده معرفی شود.
عبداللهیان در ادامه بیان کرد: حدود ۵۰۰ بانوی قرآن‌پژوه از تهران و ۲۰۰ نفر از شهر مشهد در همایش امسال که 8 آذرماه خواهد بود، حضور خواهند یافت. این بانوان دو شبانه روز در مشهد حضور دارند. برنامه‌های دیگری نیز در این همایش در نظر گرفته شده است که در زمان مقرر اطلاع رسانی خواهد شد.
دبیر علمی همایش بانوان قرآن‌پژوه در مورد رویکرد بین‌المللی این همایش در پانزدهمین دوره آن گفت: در این دوره نیز رویکرد بین‌المللی لحاظ شده، اما هنوز حد و حدود آن مشخص نشده است.

انتهای پیام

captcha