موزه یا دهكده صلح در شیراز راه‌اندازی شود/ برپایی جشنواره پیامبر صلح در فرهنگسراها
کد خبر: 3752760
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

موزه یا دهكده صلح در شیراز راه‌اندازی شود/ برپایی جشنواره پیامبر صلح در فرهنگسراها

گروه اجتماعی ـ رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز پیشنهاد داد که این كلان‌شهر مبتکر ایجاد و راه‌اندازی موزه یا دهکده صلح در ایران باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 12 مهرماه در جمع خبرنگاران با بیان اینكه پیشنهاد می‌شود تا شیراز مبتکر ایجاد و راه‌اندازی موزه یا دهکده صلح در ایران باشد، گفت: با توجه به نقش سنبلیك شیراز در ادبیات و وجود نماد صلح و صلح دوستی در میان ادبا و شعرا، در راستای برگزاری نخستین كنگره سلامت برای صلح لزوم ساخت چنین مجموعه‌ای احساس می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری نخستین كنگره بین‌المللی سلامت برای صلح به میزبانی دانشگاه شیراز در آبان ماه امسال بیان كرد: بسیاری از مشكلاتی كه در دنیا با آن مواجهیم ناشی از خروج افراد از دایره انسانیت و سپس دین است.
بهادر با بیان اینكه افرادی كه مردم را از این دایره خارج می‌كنند فاقد اخلاق اجتماعی هستند، افزود: بسیاری از كشورهایی كه چنین مشكلاتی را در دنیا ایجاد كرده‌اند، از دایره انصاف و دوستی و خارج شده و به تحریم روی می‌آورند.
وی ترویج نوع دوستی و پرهیز از خشونت انسانی، جنگ و تاثیر آن بر سلامت را مهم‌ترین پیام برگزاری این كنگره اعلام كرد و گفت: متاسفانه عده‌ای امروز در كشور تصور می‌كنند که جنگ خواهد شد به همین دلیل به احتكار و گران فروشی روی آورده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین یادآور شد: در حادثه اخیر اهواز نیز نوعی خشونت علیه سلامت انسان‌ها را مشاهده كردیم.
ابراهیم گشتاسبی‌راد، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست بیان كرد: مجموعه شهرداری به دلیل ارتباط مستقیم با شهروندان بیش از سایر نهادها می‌تواند فرهنگ صلح و مدارا را میان مردم گسترش دهد.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره پیامبر صلح در راستای برگزاری نخستین كنگره بین‌المللی سلامت برای صلح در شیراز خبر داد و گفت: این جشنواره در آستانه هفته وحدت در همه فرهنگسراهای شیراز با محوریت هنرهای تجسمی اجرایی می‌شود.
گستاسبی‌راد با اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای همكاری در برگزاری این كنگره ابراز امیدواری كرد كه فرهنگ صلح و مدارا بیش از گذشته میان مردم گسترش یابد.
بتول معلم، مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری فارس نیز از برگزاری جلسات مستمر برای برگزاری این كنگره و همكاری دستگاه‌های اجرایی حوزه هنری و اداره‌كل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس اشاره كرد.
انتهای پیام

captcha