آغاز دوره بین‌المللی داوری قرآن در عربستان
کد خبر: 3752841
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

آغاز دوره بین‌المللی داوری قرآن در عربستان

گروه بین‌الملل ـ دوره بین‌المللی آموزش مهارت داوریی در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با مشارکت داوران 24 کشور جهان در مدینه آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الکترونیکی سبق؛ در این دوره آموزشی که از دیروز(12 مهرماه) آغاز شد، 25 داور از 24 کشور جهان حضور دارند و دروس آن توسط متخصصان علوم و مطالعات قرآن تدریس می‌شود.

ارتقای سطح داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و تربیت داوران بین‌المللی براساس شیوه علمی و قوی از اهداف این دوره است.

این دوره در دو بخش کاربردی و نظری برگزار می‌شود و در پایان داورانی که بتوانند دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند، گواهینامه مورد تأیید وزارت امور اسلامی، تبلیغات و ارشاد عربستان اعطا می‌شود.

این دوره در حاشیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان در مدینه برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی این مسابقات شامگاه چهارشنبه با حضور 115 شرکت‌کننده از 82 کشور جهان آغاز شد.
 
این رقابت‌ها در 4 رشته حفظ کامل قرآن همراه با تلاوت، تجوید و تفسیر واژگان قرآن، حفظ کامل قرآن همراه با تلاوت و تجوید، حفظ 15 جزء متوالی قرآن همراه با تلاوت و تجوید و حفظ 5 جزء متوالی قرآن همراه با تلاوت و تجوید برگزار می‌شود که رشته چهارم این رقابت‌ها مختص اقلیت‌های مسلمان است.

انتهای پیام
captcha