ضربه موشکی سپاه مظهر قدرت نظام بود/ برای افزایش اعتبار پول ملی تلاش شود
کد خبر: 3752857
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
خطیب جمعه تهران:

ضربه موشکی سپاه مظهر قدرت نظام بود/ برای افزایش اعتبار پول ملی تلاش شود

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه حمله موشکی سپاه از مظاهر قدرت نظام بود، گفت: این حمله موشکی پیام قدرت به منطقه بود که اگر امنیت می‌خواهید باید کنار ایران باشید و در سایه اقتدار ایران نفس راحت بکشید و پیامی به اربابان آن‌ها بود که حواسشان را جمع کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری بدانند زمان بزن در رو گذشته است و اگر یکی بزنید ده تا خواهید خورد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم صدیقی، امروز 13 مهرماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان تسلیت شهادت امام سجاد(ع) گفت: ضربه موشکی سپاه پاسداران از مظاهر قدرت نظام جمهوری اسلامی و از جلوه‌های عزت انقلاب بود که نگذاشتند خیلی از اتفاقات اهواز بگذرد و نشان دادند هر چه ولی فقیه‌مان بگوید آن‌ها در اسرع وقت لبیک گفته و محقق می‌کنند. اولین ضربه موشکی در کردستان عراق بود و دومین ضربه بعد از حادثه دلخراش اهواز بود که مشتی نادان، مزدور و خبیث به مردم حمله کردند و کودک و زن و پیر و جوان را آماج گلوله‌های عناد مستکبرین قرار دادند و عده‌ای را به خاک و خون کشیدند اما از حدود 500 کیلومتری موشک‌های عزت بخش ما و مظهر اقتدار نظام؛ سران داعش در عمق خاک سوریه در شرق فرات کنار گوش امریکایی‌ها حدود 40 نفر را به درک واصل کردند.

وی ادامه داد: این حمله موشکی پیام قدرت به منطقه بود که اگر امنیت می‌خواهید باید کنار ایران باشید و در سایه اقتدار ایران نفس راحت بکشید و پیامی به اربابان آن‌ها بود که حواسشان را جمع کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری بدانند زمان بزن در رو گذشته است و اگر یکی بزنید ده تا خواهید خورد.

صدیقی اظهار کرد: این حماسه و ظهور و بروز اقتدار نظام را به برادران عزیز سپاهی، نیروهای مسلح، مردم عزیز و فرمانده کل قوا تبریک عرض می‌کنیم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: این بیانات روح جدید و دلگرمی و نقشه راه بود که ایشان ترسیم کردند. حضور 100 هزار بسیجی در ورزشگاه آزادی برای بار دوم بود؛ بار اول در دوران دفاع مقدس بود که آن اجتماع برگزار شد و سخنان مقام معظم رهبری در آنجا آغاز یک حرکت حماسی و دشمن‌برانداز بود که در رویارویی نظامی آن حماسه‎ها و شجاعت‌ها و قهرمانی‌ها را در تاریخ ثبت کردند.

وی افزود: تاریخ جز جریان کربلا و جنگ‌های امام علی(ع) چنین نبردهای مؤمنانه، عاشقانه، مجاهدانه و شهادت‌طلبانه را به خود ندیده و دوران هشت ساله دفاع مقدس جزو قطعات بهشتی تاریخ و ذخیره عظیمی است.

صدیقی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب دیروز فضایل مردم این مملکت و جوانان را به رخ دنیا کشیدند و این بزرگواری ایشان بود که همچون نبی مکرم اسلام رفتار کردند آن زمانی که خطاب به انصار در مدینه فرمودند که شما بودید که وقتی ما را بیرون کردند و جلای وطن کردیم آغوش شما باز بود و ما را قبول کردید و به ما پناه بودید. در واقع پیامبر(ص) یکی پس از دیگری کارهای خوب انصار را بیان کردند و گویا پیامبر(ص) خودشان را به انها بدهکار وانمود کردند و این عظمت و شکوه اخلاقی و معنوی درس است.

وی ابراز کرد: جوانان ما گره‎های غیر قابل باز شدن را باز کردند؛ انقلاب، بیرون راندان شاه، مقابله با شورش‌های داخلی، هشت سال دفاع مقدس، مقابله با ترورهای منافقین، حضور در جهاد سازندگی برای رفع گرفتاری محرومین و روستاییان و مقابله با فتنه ها همه به دست جوانان انجام شد و هر گره کور در مسیر انقلاب را باز کردند.

خطیب جمعه تهران عنوان کرد: این جوانان رویش‌های انقلاب، جلال اسلام و هیمنه نظام هستند و در کار اینها ریزش‌هایی هم وجود دارند که امیدواریم اینها را هم هدایت کنند و از منجلاب و بدبختی نجات دهند.

صدیقی اظهار کزد: رهبر معظم انقلاب همچنین توصیه ها نکاتی را به جوانان بیان کردند که باید به صورت گفتمان دربیاید. اولین نکته حس دشمن است. جوانان ما همیشه پیروزی آفریدند ولی نباید مغرور شوند. رهبری فرمودند که باید دشمن را حس کرد راه ما ره صاف و آسفالته نیست و باید از عقبه ها بالا برویم کما اینکه تاکنون هم اینگونه بوده است. دشمنان ما بت همه نیرو و توان به میدان امده‌اند.

وی اضافه کرد: دومین نکته مسئله استقامت است؛ «فاستقم کما امرت و من تاب معک». همانطور که 8 سال در برابر اتش جهانی ایستادیم و خم به ابرو نیاوردیم الان هم با همان آهنگ پا برجا ماند و در مقابل جنگ خطرناک اقتصادی و رسانه‌ای دشمن ایستاد. در جنگ رسانه‌ای، آنها با امکانات علمی و تجربی و عمروعاص‌هایی که دارند هم موقعیت ما را خلاف آنچه واقعیت دارد، نشان می‌دهند و چه بسا از روی حماقت همان‌گونه هم فکر می‌کنند.

صدیقی با اشاره به حرف ابلهانه رئیس‌جمهور آمریکا به برخی سران اروپایی مبنی بر تمام شدن کار نظام تا سه ماه آینده گفت: اینها می‌خواهند وضعیت اقتصادی دارای مشکل ما را اینگونه جلوه دهند که از مشکل گذشته و بحران و بن‌بست وجود دارد اما رهبر معظم انقلاب با اشراف کامل فرمودند که مشکل وجود دارد اما بن‌بست هرگز.

خطیب جمعه تهران یادآور شد: اگر به خدا توکل کنیم و قدرتی که باعث شده تاکنون با سرافرازی و پیروزی از جبهه‌ها بیرون بیاییم احساس کنیم و عده دشمن را هم احساس کنیم و وحدت و استقامت داشته باشیم به حول و قوه خداوند در این مرحله هم امریکا سیلی تلخ‌تر از سیلی‌های گذشته از ما خواهد خورد و از ما شکست می‌خورد.

وی افزود: به مجریان امور در کشور هم می‌گویم آنچه که تاکنون پیش آمده و کام ملت را تلخ کرد بی‎ثباتی در اقتصاد و التهاب در مسئله ارز، خودرو وطلا بود و حالا که در حال سیر نزولی است نشان می‌دهد که یک امر تصنعی و توطئه دشمن بوده و می‌توان آن را مهار کرد. توقع این است که این سیر نزولی ادامه پیدا کند. اینگونه نباشد که مقداری بالا ببرند و قدری که پایین آمد دیگر مردم به همین میزان قانع شوند و پول ملی اعتبار نداشته باشد و بگوییم بالاخره کاری کردند.

صدیقی اظهار کرد: باید در افزایش اعتبار پول ملی تلاش شود و مردم در معیشت خود لمس کنند که قوای اجرایی گره زندگی مردم را باز کردند و مجاهدانه و با کمک گرفتن از نیروهای بسیجی تلاش کنند. رهبر معظم انقلاب بیش از ده هزار هسته جهادی در کشور معرفی کردند و طرح‌هایی که جوانان ما ارائه می‌کنند پخته است و لازم است مسئولان به اینها توجه کنند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به مسئله پیش آمده برای کامیونداران گفت: این مسئله قابل پیشگیری بود و می‌شد که به اینجا نرسد. هم کامیونداران باید حواس خود را جمع کنند که دشمن منتظر ایستاده تا موج‌سواری کند و لذا زمانی که دست از کار کشیدند و مایحتاج مردم از کارخانه‌ها به دست شان نرسید این مسئله مشکلاتی در زندگی مردم ایجاد کرد و تمام کسانی که بعث این مار شدند گناهکارند و ظلم به مردم کردند.

وی ادامه داد: هم وزارت راه که متصدی سامان دادن به حمل و نقل کشور است به وظیفه خودش عمل کند و هم راننده‌های زحمت کش حواس خود را جمع کنند که آلت دست دشمن نشوند.

صدیقی با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: امام (ره) فرمودند که کار پلیس عبادت است و رهبر معظم انقلاب جملات فراوانی درباره این نیرو دارند. این نیروها همیشه در سنگرند و همیشه با اشرار، مفسدین و هنجارشکنان در حال مقابله هستند و هیچ وقت نیست که اینها در جبهه و در خطر نباشند. در مبارزه با قاچاقچی‌ها چقدر شهید داده‌اند و در تامین امنیت به خصوص نیروهای ویژه و پلیس امنیت چقدر فداکاری کرده اند و پلیس راه شب و روز ندارد و برای برقراری نظم و انضباط و امنیت حضور دارند.

وی درباره سخنان وزیر آموزش و پرورش در پیش از خطبه‌ها در خصوص سند تحول گفت: وزیر فردی متدین است اما حتما اطلاع دارند در برخی از مدارس چه هنجارشکنی‌ها می‌شود و باید تقوا، معنویت، عفت، حیا، حجاب و مهارت زندگی در متن آموزش ها آورده شود و آموزش دفاعی و نظامی و پیاده کردن حماسه هشت سال دفاع مقدس به صورت چشمه‌های حیات به مدارس تزریق شود و این توقع ما از وزیر محترم است.

بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه با دعوت همگان به تقوا گفت: تقوا نزدیکترین راه برای دستیابی به جنت الهی است. هم بهشت الان موجود است و هم جهنم. تقوا به این معناست که انسان در گودال جهنم نیفتد حواسش جمع باشد.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) در جواب شخصی که از ایشان احوالپرسی کرد فرمودند من در حالی هستم که قدرت خدا و جلال خدا مرا احاطه کرده است. هیچ‎وقت تنها نیستم و هر جا باشم این قدرت بالاسر با من است.
صدیقی اظهار کرد: ما که روز و شب را یکی پس از دیگری از دست می‎دهیم یا ذخیره می‎کنیم باید دانیم که مرگ در تعقیب ماست و بالاخره ما را می گیرد و راه فراری نیست.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: ای کاش ما هم سراغ مرگ را بگیریم تا با او دوست شویم و مرگ ما عروج، وصال و همنشینی ما با پیامبر و امامان و موانست با ملائکه و استقرار در بهشت برین باشد.
وی افزود: پل صراط که در روایات بیان شده این است که ما باید از روی جهنم عبور کنیم تا به بهشت برسیم. پل صراط چون دقیق است هر جا غفلت کنیم در جهنم می افتیم. روایتی درباره قضات داریم که می گوید قاضی درست در لبه جهنم است و اگر بی دقتی کند در جهنم می افتد و حق الناس شوخی ندارد.
صدیقی اظهار کرد: پس راه خطرناکی است و در راه خطرناک مراقبه و هوشمندی و حواس جمعی لازم است و از همه مهمتر پناهندگی به خدا و کشتی نجات اهل بیت(ع) لازم است.
وی ادامه داد: تقوا هم مراقبه و هم محاسبه است و لذا بیش از این عمر خود را ضایع نکنیم و به خدا بسپاریم و این با مراقب و در سنگر تقوا عملی خواهد بود.
صدیقی در ادامه بحث تفسیر سوره حمد و آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» گفت: یکی از نکات این ایه این است که اگر عبودیت مخصوص ذات ربوبی است پس اطاعت، محبت، عشق و تبعیت چگونه است. مطالب در این باره فراوان است. مرحوم علامه آیت‎الله خویی در تفسیر البیان بحث شفاعت را مطرح کردند که اگر معبود فقط خداست و کمک فقط از خداست شفاعت چه جایگاهی دارد.
وی اضافه کرد: فطرت ما با حقایق آشناست و عقل هم چراغ فطرت است و مسائل اگر به دست نااهل نیفتد قابل فهم و درک است. کسی که راهی را رفته و پیچ و خم ها را دیده شما را دعوت به امدن به این خط می کند و این تبعیت ناآشنا از آشناست و امری فطری، عقلی، تجربی در طول تاریخ است و لذا مسئله تقلید و تبعیت از فقیه آل پیامبر علاوه بر نصوصی که درباره مسئله رهبری و حاکمیت وجود دارد ابعاد عقلی نیز دارد، اما در هر دوره یک امام و رهبر وجود دارد.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: این سنت الهی است که که دو اراده در عرض هم تعارض و تضاد و تزاحم و فساد و تنازع دارد اما یک اراده وحدت می آورد، لذا امامت منشا وحدت معرفی شده است.
صدیقی عنوان کرد: اما تبعیت از افراد دیگر غیر معصوم چطور است. در این باره یک قانون حاکم بر همه قوانین است که اطاعت در غیر از معصیت خالق باشد و هر جا خلاف دین خواسته شد نباید اطاعت شود. مسئله شفاعت هم این است که هر جا کسی کم دارد کسی کمبود او را جبران می کند.
وی عنوان کرد: روز قیامت همه کم می آورند اما کسی مامور است کمبودهای کسانی که در خط بودند اما دارایی لازم را کسب نکردند را جبران کند و لذا شفاعت پیامبر(ص)شفاعت عام و جهانشمول است و شفیع همه انبیا، اوصیا و شهداست و این سلسله مراتب محفوظ است. قرآن شفاعت را مخصوص خدا می‌داند و از همه حق شفاعت را سلب می کند. پس «ایاک نستعین» منافاتی با این ندارد که در طوفان‌های زندگی به سنگر صبر و مقاومت و نماز پناه نبریم.
صدیقی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: امام سجاد (ع) نقش بی بدیلی در میان ائمه اطهار برای تربیت بشر، بیمه کردن دین اسلام و حفظ خون شهدا داشتند و آثاری که از ایشان مانده گنج‎هایی است که هیچ گنجی مانند آن نیست. یکی رساله حقوق است که دنیا نظیر آن را نمی توانید بیاورد و دیگری صحیفه سجادیه است که زبور آل پیغمبر و اخت القرآن آن را می‌گویند و کتاب عرفان، اخلاق، سیاست و معنویت است که در میان ما متروک و مهجور مانده است؛ این کتاب یک بهشت کامل است و باید به پناه صجیفه سجادیه رفت.
خطیب جمعه تهران ابراز کرد: یکی از یادگارهای امام سجاد(ع) حفظ عاشورا در بستر عاطفه و اشک است. ایشان هم خواستند دل‌ها را قسات نگیرد و هم خون سید الشهدا(ع) در رگ‎های ما با سوز دل ما جران داشته باشد و عاشورا فراموش نشود و سیره امام سجاد(ع) این بود که فراوان بر امام حسین(ع) گریه می‌کردند. امام سجاد(ع) با خطبه آتشین خود شام را منقلب و یزید را مفتضح و مغلوب کردند و در آنجا عزاداری کردند.

انتهای پیام/

captcha