مردمی بودن؛ نقطه تمایز نیروهای مسلح ایران با تمام دنیا
کد خبر: 3752868
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

مردمی بودن؛ نقطه تمایز نیروهای مسلح ایران با تمام دنیا

گروه اجتماعی - امام جمعه زاهدان گفت: نقطه تمایز نیروهای مسلح در نظام اسلامی با سایر نقاط دنیا، در مردمی بودن آن است؛ در نظام اسلامی، مردم به عنوان یک سرمایه ارزشمند در تأمین امنیت نگریسته می‌شوند و تعامل با آنان، یک اصل است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 13 مهرماه گفت: امنیت مهمترین لازمه پیشرفت و آبادانی است و امنیت جامعه محقق نمی‌شود، مگر با مشارکت مردم و نیروهای مسلح.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: نقطه تمایز نیروهای مسلح در نظام اسلامی با سایر نقاط دنیا، در مردمی بودن آن است؛ در نظام اسلامی، مردم به عنوان یک سرمایه ارزشمند در تأمین امنیت نگریسته می‌شوند و تعامل با آنان، یک اصل است.
وی با تبریک هفته ناجا، بیان کرد: مرزبانی و نیروی انتظامی یک مجموعه گسترده با وظایف متنوع هستند که برآیند آن‌ها، تأمین امنیت و برقراری آرامش در جامعه است، یعنی مؤلفه مهمی که بدون آن پیشرفت امکان‌پذیر نخواهد بود.
آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه باید افکار عمومی را در خصوص وظایف نیروی انتظامی که مربی و دلسوز آنان هستند روشن ساخت، افزود: مجموعه ناجا، با تمام خدمت و جانفشانی که می‌کنند، گاهی مظلوم واقع شده و مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند؛ همه باید بدانند که اگر این نیروها به افراد تذکر می‌دهند از باب خدمت به آنان است.
وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، نقش ایشان را در انتقال پیام قیام عاشورا حیاتی دانست و اظهار کرد: دوران امامت امام زین‌العابدین(ع)، دوران سختی بود، زیرا ایشان در برابر همه انحرافاتی که می‌دیدند، سلاحی جز دعا و بکاء نداشتند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: تبلیغات و فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی حکومت نامشروع، بدعت‌ها، انحرافات و عقاید باطلی را در جامعه پراکنده بود و در چنین شرایطی، امام سجاد(ع) مسئولیت احیای سیره رسول الله(ص) را داشتند.
آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: امام سجاد(ع) علاوه بر تربیت مجاهدان واقعی، نکات اخلاقی، معنوی و سیاسی ارزشمندی در قالب دعا بیان می‌کردند که هنوز بعد از قرن‌ها، برای بشریت تازگی و زیبایی دارد.

انتهای پیام

captcha