موکب رفسنجان سال گذشته هزار نفر را در صحن حضرت زهرا(س) اسکان داد
کد خبر: 3752978
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

موکب رفسنجان سال گذشته هزار نفر را در صحن حضرت زهرا(س) اسکان داد

گروه اجتماعی - مدیر اجرایی موکب خیمه‌گاه اهل بیت(ع) رفسنجان گفت: سال گذشته موکب خیمه‌گاه اهل بیت(ع) رفسنجان در صحن حضرت زهرا(س) قریب به هزار نفر را اسکان داد و در کربلا سه مکان اسکان داشتیم.

رضا حسینی‌امین، مدیر اجرایی موکب خیمه‌گاه اهل بیت(ع) رفسنجان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان گفت: پیاده‌روی اربعین یک موضوع کاملاً مردمی بوده و مردم همواره در این رابطه کمک و همیاری کرده‌اند.
وی افزود: در چند سالی که در ایام اربعین با دوستان به کربلا می‌رفتیم احساس کردیم در این کشور غذا و خوراکی در این ایام فراوان است اما از نظر اسکان مشکلاتی وجود دارد و افراد بعد از 3-4 روز پیاده‌روی خسته وارد کربلا می‌شوند و می‌توانند با یک تکه نان خود را سیر کنند اما به استراحت نیاز دارند و برای اسکان با مشکل مواجه هستند و این امر انگیزه‌ای شد تا برای ایجاد محلی مناسب برای اسکان زائران در حد توان خود اقداماتی انجام دهیم.
حسینی‌امین بیان کرد: سال گذشته در نجف در صحن حضرت زهرا(س) و در کربلا با توجه به امکاناتی که داشتیم زمینی را روبروی بیمارستان امام سجاد(ع) برای اسکان گرفتیم و در بلوار روضتین روبروی هتل البیارق نیز مکانی را برای زائرین در نظر گرفتیم و قریب به دو تا سه هزار نفر را در آنجا اسکان دادیم.
مدیر اجرایی موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان گفت: سال گذشته رفسنجان 6 موکب در کربلا داشت که 5 موکب آن تغذیه بودند که این موکب‌ها شامل یک موکب نوق، دو موکب کشکوئیه، موکب خاتم‌الانبیاء و بی‌بی شهربانو رفسنجان و موکب کبوترخان بود که این موکب در حد 500 نفر اسکان و پذیرایی داشت، موکب انار هم اسکان و هم پذیرایی داشت.
حسینی‌امین افزود: سال گذشته موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان در صحن حضرت زهرا قریب به هزار نفر را اسکان داد و در کربلا سه مکان اسکان داشتیم.
وی با توضیح اینکه تا زمان اذان مغرب و عشای و غروب آفتاب زائران شهرهای مختلف را به موکب‌های همان شهرها هدایت می‌کردیم، گفت: بعد از نماز مغرب و عشای هر زائری که از شهرهای دیگر می‌آمدند اسکان می‌دادیم اینطور نبود که موکب ما فقط مختص رفسنجان باشد به نحوی که زائر پاکستانی، ترکیه‌ای، عراقی و ... داشتیم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته میانگین اسکان ما در کربلا روزانه بیش از دو هزار نفر بود و هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شد میزان اسکان ما بیشتر می‌شد، افزود: اگر اسکان ما در ساختمان خیابان شهدا کربلا قطعی شود 4 تا 5 هزار نفر را می‌توانیم سرویس دهی کنیم و احتمالا چادرهایی هم امسال بین راه زده شود و اطلاع‌رسانی نیز انجام می‌شود.
وی اظهارکرد: 90 درصد زائرین اربعین کسانی بودند که بار اول به کربلا می‌رفتند و بهترین زمان برای کربلا رفتن اربعین است چرا که در بین راه‌ها امکاناتشان مجانی است یعنی افراد با حداقل هزینه به سفر کربلا مشرف می‌شوند.
وی ادامه داد: در اربعین افرادی هم که وضعیت مالی خوبی دارند در چادرها به سر می‌بردند تا ثابت کنند که زوار واقعی امام حسین(ع) هستند و فقیر و غنی تفاوت ندارد لذا بهترین زمان برای کربلا رفتن اربعین است.
مدیر اجرایی موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان به نیازهای این موکب اشاره و تصریح کرد: با توجه به افزایش گرما درخواست کولر، داربست فلزی برای انجام نمازجماعت و مراسمات، قند، کلمن آب، شکر، چای، آبلیمو، آب معدنی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، لیوان یک بار مصرف، موکت و... داریم.
وی بیان کرد: نزدیک به 7 دستگاه تریلی برای جابجایی و حمل و نقل وسایل موکب برای رفتن به کربلا احتیاج داریم که اعلام آمادگی کرده‌اند، با توجه به اینکه امکانات و هزینه‌ها در کربلا زیاد است امکاناتی از ایران برای آنجا فرستاده می‌شود.
حسینی‌امین با اشاره به اینکه همشهریان رفسنجانی و دوستداران اهل بیت(ع) می‌توانند بانی اسکان زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان باشند، افزود: شماره حساب 271538184221 بانک انصار و شماره کارت 6273811121940875 آماده دریافت کمک‌های نقدی عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) است.
حسینی افزود: همه تلاش ما این است که در رفسنجان همه هزینه‌های خود را به صفر برسانیم و با مسئولان تعامل داریم تا هزینه‌ای برای موکب در بر نداشته باشد تا کمک‌ها و نذورات مردمی فقط در عراق جهت رفاه حال زائرین هزینه شود.
مدیر اجرایی موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان همچنین با اشاره به فعالیت‌های دیگر این موکب، عنوان کرد: سال گذشته پس از بازگشت از کربلا و هنگامی که زلزله کوهبنان رخ داد با جلسه‌ای که با مسئولان داشتیم توانستیم 10 کانکس با ابعاد مختلف را به کوهبنان ارسال کنیم، در عید نوروز نیز تعدادی سبد کالا به ارزش هر سبد 50 هزار تومان به خانواده‌های نیازمند کمک کردیم.
حسینی‌امین تأکید کرد: سال گذشته نزدیک به 110 نفر در چهار مجموعه موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان در قسمت پذیرش، نگهبانی و تأسیساتی در اربعین حسینی در کربلا فعالیت کردند.
انتهای پیام

captcha