امروز زمان پرداختن به ضعف‌ها نیست/ لزوم حضور پررنگ جامعه قرآنی در مسابقات
کد خبر: 3753029
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
صابری‌نسب:

امروز زمان پرداختن به ضعف‌ها نیست/ لزوم حضور پررنگ جامعه قرآنی در مسابقات

گروه فعالیت‌های قرآنی - چهره برتر قرآنی کشور گفت: قطعا مسابقات شدت‌ها، قوت‌ها و ضعف‌هایی دارد. اگر بخواهیم در حال حاضر به ضعف‌ها بپردازیم درست نیست. امروز وقت پرداختن به کمبودها نیست باید همه تلاش کنیم تا مسابقات به نحو شایسته برگزار شود.

امروز زمان پرداختن به ضعف‌ها نیست/ لزوم حضور پررنگ جامعه قرآنی در مسابقات

حبیب‌الله صابری‌نسب، پیشکسوت و چهره برتر قرآنی کشور، در حاشیه برگزاری مسابقات سراسری قرآن اوقاف اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در مقایسه این دوره از مسابقات نسبت به 17 سال قبل گفت: برگزاری مسابقات اقامه فرهنگ خدمت به قرآن است، ما با توجه به تجربه چهل ساله قرآنی فراز و نشیب‌های موجود را خوب می‌دانیم.
وی از برگزاری مسابقات اوقاف به میزبانی اراک ابراز خرسندی کرد و افزود: در دنیای امروز باید فرهنگ دینی و الهی را گسترش دهیم، قطعا مسابقات شدت‌ها، قوت‌ها و ضعف‌هایی دارد اگر بخواهیم در حال حاضر به ضعف‌ها بپردازیم درست نیست امروز وقت پرداختن به کمبودها نیست باید همه تلاش کنیم تا مسابقات به نحو شایسته برگزار شود.
صابری‌نسب ادامه داد: امید است خدا توفیق خدمتگزار بودن قرآن را عطا فرماید. ما باشیم یا نباشیم خیلی مهم نیست مهم این است که به خدمات قرآنی خلل وارد نشده و تعطیل نشود. منتها زمانی همچون 17 سال قبل می‌طلبد فضای مسابقات در مسجد باشد؛ به نظر من از لحاظ بُعد معنوی هیچ‌جا مسجد نمی‌شود منتها در برهه‌ای از زمان نیاز به فضایی نو و جدید است که باعث می‌شود مسابقات با تغییراتی همراه باشد.
پیشکسوت قرآن اضافه کرد: ما که قدیم را دیدیم و تجربه کردیم می‌گویم آن فضا بهتر است ولی جوانان و مردم به فضای جدیدتر علاقمند هستند، این فضا با توجه به تغییر شرایط مطلوب است، باید قوت مسابقات را بر ضعف آن بیشتر بدانیم. از ما دعوت کردند، پیشنهادات را دادیم برخی‌ها اجرا شده و برخی دیگر نه. بنده امروز به عنوان عضو کوچک جامعه قرآنی برای مشاهده مسابقات آمده‌ام و بسیار لذت بردم. حضور ما به عنوان فعال قرآنی در مسابقات باید پررنگ‌تر باشد.
چهره برتر قرآنی کشور در پایان اظهار کرد: گاه بنا بر مصالحی لازم است ما در صحنه داوری حضور نداشته باشیم. مشکلی نیست داوران بسیار خبره و با تجربه‌ای مسابقات را قضاوت می‌کنند. احیاگر قرآن در صدر امام راحل هستند، حیات قرآنی بسته به بُعد عملی امام است و بعد از ایشان رهبری همانند امام راحل است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha