بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی اربعین زیربناهای ایلام را متحول می‌کند
کد خبر: 3753286
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی اربعین زیربناهای ایلام را متحول می‌کند

گروه اجتماعی ــ معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: بهره‌برداری از پروژه‌هایی که در قالب تسهیل و تأمین زیرساخت‌های آمد و شد روان زائران کنگره اربعین حسینی در ایلام در حال اجراست زیربناهای این استان را متحول و خلأ توسعه آن را جبران می‌کند.

بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی اربعین، زیربناهای ایلام را متحول و خلا توسعه آن را جبران می‌کند
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور در حاشیه نشست کمیته زیرساخت اربعین در مهران در جمع خبرنگاران هزینه مصوب و درحال تخصیص مجموع طرح‌های اربعینی استان ایلام به خصوص مرز مهران را بیش از 2 هزار و 400 میلیارد ریال عنوان کرد.
رییس کمیته زیرساخت‌های ستاد اربعین افزود: اجرای این طرح ها طیفی گسترده از کاستی های ژرف ساختی استان ایلام را در زمینه‌های مختلف رفاهی و زیربنایی از اینترنت ،آب و برق و اقامتگاه تا راه و توقفگاه و پایانه های مرزی این استان را ترمیم می کند.
جمالی‌نژاد که اولین هفته کاری خود در سمت معاونت عمرانی وزارت کشور را به بازدید طرح های مرتبط با کنگره اربعین اختصاص داده اضافه کرد: از مجموع طرح های تامین زیرساخت اربعینی ایلام 10پروژه تا اغاز تردد زائران اربعینی کربلای معلی افتتاح می شوند.
وی گفت: برای اجرا و تکمیل این تعداد طرح زیرساختی که بیشتر در مهران قرار دارند بیش از 400 میلیارد ریال هزینه شده است.
جمالی‌نژاد عنوان کرد: دیگر طرح های اربعینی در حال اجرا استان ایلام نیز برای سال آینده اماده سازی می شود هرچند تا اربعین سال آینده روند تکمیل همه پروژه ها به طور کامل به اتمام می رسد.
وی همچنین در خصوص عمران شهری مهران نیز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر با طرح برخی برنامه های ضروری برای توسعه زیرساخت‌های شهری مهران گفت: اجرای برخی از طرح های مصوب نیازمند مشارکت و همکاری مردم شهرستان است.
مهندس احمد کرمی، معاون عمرانی استانداری ایلام نیز در این نشست خبری گفت: برای حفظ امنیت و برقراری نظم در تردد زائران 10 کیلومتر انسداد مرزی در مهران صورت گرفته است و نصب علائم و خط کشی راه های منتهی به مرز در آینده نزدیک انجام می شود.
کرمی افزود: پروژه کنارگذر غربی شهر مهران به عنوان یک محور مواصلاتی مهم و کلیدی در یک بازه زمانی کمتر از چهارماهه به طول 12 کیلومتر احداث شده و با وجود کمبود منابع مالی تا قبل از اربعین به زیر بار ترافیک می رود.
وی از احداث ساختمان و قرارگاه مدیریت بحران و اربعین خبر داد و گفت: این پروژه عمرانی نیز در دست ساخت است که تا اربعین سال آینده روند احداث و تکمیل آن به پایان می رسد.
کرمی یاداور شد: در صدد تکمیل اهم پروژه ها تا قبل از شروع اربعین هستیم و تسریع در تکمیل راه های مواصلاتی، پارکینگ و پایانه برکت بحث سکو سازی و جداسازی محل اتوبوس های جابجایی زائران در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه راه و فیبر نوری اقدامات موثری صورت گرفته، اظهار داشت: در حوزه شهرداری که متولی پارکینگ ها و پایانه برکت است مقرر شده تا حد امکان 32 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و اربعین و قیر به شهرداری کمک شود.
به گفته کرمی تونل قطعه اول مسیر ایلام به مهران امسال آماده نمی شود هرچند که 50 درصد از تونل حفاری شده اما این پروژه تا اربعین آینده تکمیل می شود.
انتهای پیام
captcha