کسب رتبه بالای سازمان پزشکی قانونی کشور در جهان و خاورمیانه نشان از موفقیت است
کد خبر: 3753339
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
آقازاده:

کسب رتبه بالای سازمان پزشکی قانونی کشور در جهان و خاورمیانه نشان از موفقیت است

گروه اجتماعی - استاندار مرکزی گفت: امروز سازمان پزشکی قانونی کشور در رتبه بالایی در جهان و خاورمیانه قرار دارد و از این جهت به عنوان یک سازمان تخصصی علمی که نظرات آن پیوسته می‌تواند مورد توجه علمی قرار گیرد، بسیار جای خوشبختی و موفقیت است.

کسب رتبه بالای سازمان پزشکی قانونی کشور در جهان و خاورمیانه نشان از موفقیت است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، صبح امروز 14 مهر‌ماه در آیین افتتاحیه سی و ششمین همایش مدیران پزشکی قانونی کشور که در سالن اجتماعات شهید بهشتی اداره کل دادگستری استان برگزار شد، در ابتدا به معرفی استان مرکزی پرداخت و اظهار کرد: از حدود پنجاه سال پیش صنایع بزرگ در استان مرکزی وجود داشته است و در حال حاضر از لحاظ نرخ بیکاری در کشور با کسب رتبه اول پایین‌ترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی از نظر شاخص تولید صنعتی در رتبه سوم کشور و بیش از 5 هزار میلیارد تومان ترنول مالی است که در بخش صنعت و تجارت استان این گردش مالی داشته است.
استاندار مرکزی افزود: استان مرکزی در بخش تولیدات کشاورزی در رتبه اول قرار دارد و طی سال‌های اخیر در تولید پسته رتبه اول تا سوم و تولید حبوبات رتبه دوم و سوم را در سراسر کشور کسب نموده است.
آقازاده گفت: پزشکی قانونی رشته‌ای است که مسئولیت و فعالیت مسئولین آن بسیار حائز اهمیت است و از لحاظ نظریه علمی پزشکی قانونی ماخذ، مبنا است و اعتماد را دربین مردم ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: امروز نظرات پزشکی قانونی کشور چه در مرکز و استان بصورت کاملا کارشناسی و به دور از هرگونه مسائل حاشیه‌ای به عنوان یک مبنا برای کارهای قضایی و علمی و بسیاری از حوادثی که پیش می‌آید، ماخذ قرار می‌گیرد و این افتخار بزرگ برای سازمان نظام پزشکی کشور بوده است و امروز همکاری سازمان با سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه نشان از رسیدن به این موفقیت و این ایستگاه بسیار مطمئن است.
استاندار مرکزی اظهار کرد: امروز در کشور ما حوادث بسیاری اتفاق می‌افتد از قبیل حوادث طبیعی و حتی در حوادث رانندگی خودرو، انسان و ... کامل می‌سوزد و واقعا سازمان پزشکی قانونی کشور با حضور بموقع و انجام مراحل علمی و تحصصی و فنی در نهایت به کشف اجساد و رساندن آن‌ها به خانواده‌هایشان کمک‌های شایانی را انجام می‌دهد.
آقازاده افزود: امروزسازمان پزشکی قانونی کشور در رتبه بالایی در جهان و خاورمیانه قرار دارد و از این جهت به عنوان یک سازمان تخصصی علمی که نظرات آن پیوسته می‌تواند مورد توجه علمی قرار گیرد، بسیار جای خوشبختی و موفقیت است.
وی ادامه داد: در استان مرکزی مدیر کل پزشکی قانونی استان فعالیت‌ها و حمایت‌های خوبی از اعضای شورای تامین و سازمان‌ها انجام داده است و نسبت به سه سال گذشته بسیار جلوتر هستیم و با توجه به کمبود ساختمان و تجهیزات با بضاعت محدودی که وجود دارد اما، توجه ویژه‌ای به رفع مایحتاج و نیازهای پزشکی قانونی استان انجام شده است و در مرکز استان با توجه به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان امیدواریم با سرعت بالا اجرایی شود و ساختمان خوبی که تصویب شده است در اسرع وقت در احتیار این سازمان قرار بگیرد.
استاندار مرکزی ضمن تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی به عنوان یک بازو هم برای دستگاه قضایی و تمامی ارگان‌ها و مردم خدمات بسیار خوب و شایسته‌ای را در کل کشور انجام می‌دهد.
آقازاده بیان کرد: نیروی انتظامی در تمامی عرصه‌ها حضور فعال دارد و این مهم باعث شده که مردم امنیت و احساس امتیت پایدار را داشته باشند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز اظهار کرد: تفاوت ویژه در تمامی اعصار زندگی انسان بر روی کره زمین به گونه‌ای است که می‌تواند از لحاظ پیشرفت و توسعه وعدم پیشرفت و عقب‌افتادگی مشاهده کند.

وی ادامه داد: در هر زمانی که علم و دانش در جامعه ما جایگاه ویژه خود را داشته، پیشرفت و توسعه نیز در هر زمینه‌ای جایگاه مربوط به خود را پیدا کرده است و هر زمانی که تفکراتی بر آن جامعه حاکم بوده یعنی تفکرات متحجرانه که علم در آن جایگاهی نداشته است آن جامعه مسیر انحطاط خود را پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: اتفاقی که در ایران اسلامی اتفاق افتاد و تفکراتی که جایگاه علم را رشد دادند و ملت به بالندگی خود رسید. تحجرگرایی را کنار گذاشت و رهبری جامعه به دست یک عالم متفکر پویا  بود و هرچه داریم از این باب است.

حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: در یک برهه‌ای قضاوت به وسیله موضوعات و از باب مسائل علمی امکان‌‌پذیر نبود و اگر قاضی قضاوتی را بدون طی کردن روش‌ها و ادله مخصوص که عبارت بود از اقرار یا بینه و شهادت شهود انجام می‌داد، فورا به حفر محکوم می‌شد. در اوایل انقلاب که قضات پویایی خاص خود را از امام راحل گرفته بودند، با این طرز تفکر مبارزه کردند تا اینکه در قوانین طرح شد که در باب تشخیص موضوع، باب علم نه تنها مسدود نیست و مراکزی مانند پلیس جنایی و پزشکی قانونی را تشکیل داد تا بتواند از توسعه علم در امور جنایی و حل مسائل مربوط به مردم و اجرای عدالت صحیح و واقعی استفاده نماید.

وی بیان کرد: امروز این حد به جایی رسیده است که تمام لوایحی که به عنوان اعتراض به آرا برای دادگستری نوشته می‌شود، می‌نویسند قاضی به این مبانی علمی در فهم و استنباط خودش در نتیجه‌گیری و صدور حکم  توجه نکرده است و این مهم نشات گرفته از تفکر امام راحل است که همواره وجود داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: هنگامی که رهبر معظم انقلاب بحث تولید علم را مطرح می‌کند، کسانی که می‌خواستند دوران ما همانند دوران تحجر باشد در قالب‌های مختلف مخالفت نمودند و بعضی‌ها سرمقاله کردند که تولید علم یعنی تمام کتابخانه‌ها راببندیم و دوباره از نو به دنبال تحقیق بروید که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در مشهد مقدس تبیین کردند و فرمودند چه کسی گفته که ما باید کتابخانه‌ها را ببندیم و در باغ علم را از طرف غربی‌ها و... ببندیم؟ معلم اصلی ما کسانی بودند و پیامبر اکرم (ص) کسی بودند که توصیه به یادگیری علم نمودند حتی در چین باشد.

حجت‌الاسلام عبداللهی بیان کرد: هنگامی که امام آمد و باب علم را گشود و امام راحل و مقام معظم رهبری توسعه علم و پیشرفت و فناوری را نکته اساسی معضل اجتماعی ما دانستند و فرمودند اگر می‌خواهید بر روی پاهای خود بایستید و خواهان استقلال کشور هستید  و اگرمی‌خواهید در دنیا عزیز باشید به فرمایش حضرت امیر‌المومنین علی (ع) که می‌فرمایند:«العلم سلطان من وجده صال و من لم يجده صيل عليه»، هرکس دارای علم است فرمان‌رواست و هر کس علم را کنار گذاشت باید منتظر باشد بر او فرمانروایی کنند.

وی افزود: یکی از مسائل مورد نیاز پزشکی قانونی نیاز به جهش علمی است، علم به قضایای قضائی ما کمک می‌کند امروز سپاسگزاریم در قوه قضائیه این مهم توسعه پیدا کرده است و مطالبات مردم هم بر همین اساس است.

انتهای پیام

captcha