نگرانی پناهجویان روهینگیایی در هند از بازگشت به میانمار
کد خبر: 3753464
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

نگرانی پناهجویان روهینگیایی در هند از بازگشت به میانمار

گروه بین‌الملل – دولت هند اخیرا چند پناهجوی روهینگیایی را به میانمار بازگردانده و این اقدام موجی از نگرانی را در بین دیگر پناهجویان به وجود آورده است.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ «شهیدالله» یکی از پناهجویان روهینگیایی ساعاتی پس از اینکه تلویزیون هند گزارش داد 7 پناهجوی مسلمان روهینگیایی از هند به میانمار برگردانده شدند، تماسی از برادرزاده خود دریافت کرد که می‌گفت دولت هند قصد دارد آنها را هم به میانمار برگرداند.

شهیدالله که در دورترین نقطه شمال هند زندگی می‌کند پس از اینکه در سال 2010 از سوی بوداییان میانمار تحت آزار قرار گرفت، به هند گریخت. وی می‌گوید که برادرزاده اش «سعیدالرحمان» در یکی از چند بازداشتگاه‌هی که در ایالت آسام هند برای مهاجران ساخته شده به سر می‌برد. به گفته او رحمان در سال 2012 زمانی که از بنگلادش به هند گریخته بود در یک ایستگاه راه آهن دستگیر شد. سعیدالله هم دو سال پیشتر همین مسیر را پیموده بود اما توانسته بود از بازرسی‌ها فرار کند.

هفته گذشته دولت هند 7 پناهجو را از یکی از بازداشتگاه‌‌ها خارج و برای بازگرداندن به میانمار به سمت مرز برد. این اقدام دولت هند موجی از وحشت را در میان 40 هزار پناهنده فراری به این کشور ایجاد کرده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل به 16500 نفر از این پناهجویان، کارت شناسایی داده که این امر کمک می‌کند از خشونت علیه آنان و دستگیری، بازداشت و بازگشت خودسرانه آنان جلوگیری شود.

اکنون بسیاری بیم آن دارند که نخست وزیر ملی‌گرای هند «نارندرا مودی» بخواهد به وعده‌های خود مبنی بر اخراج تمام مسلمانان روهینگیایی از این کشور عمل کند.

سازمان ملل، میانمار را به «نسل‌کشی» متهم کرده اما این کشور با رد این اتهام می‌گوید ارتش این کشور تنها به حملات نظامی پاسخ می‌دهد.
 
انتهای پیام
captcha