عرصه تولید برای روستاییان و عشایر فراهم شود
کد خبر: 3753776
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱
حجت الاسلام نکونام:

عرصه تولید برای روستاییان و عشایر فراهم شود

گروه اجتماعی - امام جمعه شهرکرد بیان کرد: لازم است عرصه تولید برای روستاییان و مناطق عشایرنشین فراهم شده تا بتوانند دست به تولید زده و به کشور و اسلام خدمت کنند، زیرا این امر مایه نشاط خواهد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و السملمین محمدعلی نکونام، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، روز گذشته ۱۵ مهرماه در یادواره شهدا عشایری استان که با حضور مسئولین و جمعی از مردم عشایر استان در مجمتع لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات امام راحل، افزود: عشایر ذخایر انقلاب هستند، زیرا یاری‌گر انقلابند و امروزه شاهد هستیم که عشایر در عرصه‌های مختلف از جمله رزمندگی، جهاد، شهادت، تولید، کار، تلاش و پویایی حضور داشته و در عین حال فرهنگ دین و اسلام را به سلامت پاس نگه داشته و فرهنگ ناب اسلامی را در خانواده‌های خود به عنوان یک سنت نگهداری کرده‌اند که این امر برای کشور، یک ثروت و ذخیره است.
وی افزود: هر چه که به روستا‌ها و عشایر خدمت کنیم کافی نبوده و لازم است که روستا‌ها و مناطق عشایرنشین آنقدر آباد شوند که با شهر تفاوتی نداشته باشند.
امام جمعه شهرکرد بیان کرد: لازم است عرصه تولید برای روستاییان و مناطق عشایرنشین فراهم شده تا بتوانند دست به تولید زده و به کشور و اسلام خدمت کنند، زیرا این امر مایه نشاط خواهد شد.
نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به عشایر، گفت: اوج بالندگی شما این است که سرباز اسلام و قرآن بوده‌اید و به وعده‌های پروردگار عمل کرده‌اید.
وی در ادامه بیان کرد: عده‌ای در کشور به لبخند بیگانه دل می‌بندند و لبخند بیگانه آن‌ها را شاد می‌کند، لذا کشور و ملت را به یک لخند بیگانه می‌فروشند و همه چیز را قربانی می‌کنند، اما عشایر وعده‌های خدا را دیده‌اند، آن‌ها را باور کرده و طی این ۴۰ سال با یاری خدا توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و نه از تحریم‌ها، نه از تهدیدات و نه از قطعنامه‌های سازمان ملل ترسیده‌اید.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیاتی از قرآن، خاطرنشان کرد: با یاری خدا یک جمع کم بر جمع‌های کثیر، غلبه می‌کند، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس در برابر دنیا ایستادگی کرده و به آن‌ها غلبه کردید.
وی خاطرنشان کرد: عده‌ای در تلاش هستند تا به جامعه القا کنند که اگر برخی تعهدات و قراردادی امضا نشود، موجب ایجاد مشکل در کشور می‌شود، اما شما به ریسمان خدا چنگ زنید و همواره خداوند شما را یاری می‌کند.

انتهای پیام

captcha