نشست ایران با ادیان و فرق مسیحی فیلیپین برگزار می‌شود
کد خبر: 3753848
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
در مانیل؛

نشست ایران با ادیان و فرق مسیحی فیلیپین برگزار می‌شود

اولین دور از نشست مشترک ایران با ادیان و فرق مختلف مسیحی، با همکاری دانشگاه سانتا توماس، سازمان آسیایی صلح و مذهب و رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در محل رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محمد جعفری‌ملك، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین با جمعی از مسئولین مذهبی دانشگاه پاپی سانتا توماس این كشور از جمله پدر پابلو تیونگ، معاون امور مذهبی و بای با دو، استاد الهیات این دانشگاه و همچنین پدر امیلیو پلاتی، استاد اسلام‌شناسی دانشگاه یو اس تی فیلیپین و استاد همکار در الازهر مصر، دیدار كرد.

رایزن فرهنگی كشورمان در این دیدار درباره گفت‌وگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران با دیگر ادیان، مطالبی را بیان كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول چند سال گذشته نشست‌های بسیار مثبت و مفیدی را در خصوص گفت‌وگوی بین ادیان با ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی برگزار كرده است.

وی افزود: در همین رابطه و با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده با سازمان کنفرانس اسقف‌های فیلیپین و همپچنین شخص کاردینال تاگله، جمهوری اسلامی ایران امیدوار است دور هشتم گفت‌وگوی بین ادیان با کلیسای کاتولیک فیلیپین هر چه سریع‌تر در تهران برگزار شود.

جعفری‌ملك سپس بخشی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی كشورمان در دانشگاه یو اس تی و دیگر دانشگاه‌های فیلیپین را شرح داد.

در ادامه پدر پابلو تیونگ، معاون امور مذهبی دانشگاه پاپی سنت توماس ابراز امیدواری كرد که دور جدید گفت‌وگوی بین ادیان کلیسای کاتولیک فیلیپین با ایران هرچه سریع‌تر برگزار شود.

وی در ادامه سخنانش ضمن ابراز خرسندی از روش جمهوری اسلامی ایران برای نزدیکی بین مذاهب و ادیان، گفت: این روند نتایج مثبت و مطلوبی را برای مردم و به خصوص متفکرین به همراه خواهد داشت.

در پایان این دیدار مقرر شد اولین دور از نشست مشترک ادیان و فرق مختلف مسیحی با همکاری دانشگاه سانتا توماس، سازمان آسیایی صلح و مذهب و رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در محل رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار شود.

انتهای پیام

captcha