آغاز یک خطای تربیتی/ یادگیری را با بازی همراه کنیم
کد خبر: 3753879
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
بطحایی تبیین کرد:

آغاز یک خطای تربیتی/ یادگیری را با بازی همراه کنیم

گروه جامعه - وزیر آموزش و پرورش خطاب به والدین گفت: نباید کودکی کردن فرزندمان را با سرکشی اشتباه بگیریم و از آنان توقع رفتارهای معقول بزرگسالان را داشته باشیم، چراکه این امر شروع یک خطای تربیتی محسوب می‌شود.

آغاز یک خطای تربیتی/یادگیری را با بازی همراه کنیم

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم روز جهانی کودک، امروز ۱۶ مهرماه، با حضور محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، فاضل نظری، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رضوان حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از هنرمندان حوزه کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، با حضور در مراسم روز جهانی کودک ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاهی که در حاشیه مراسم برپا شده است، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: روز کودک و بزرگداشت هفته ملی کودک فرصت خوبی برای بررسی مسائل کودکان و رفع موانع موجود در زمینه تعلیم و تربیت آنان است.

بطحایی از کودکانی که در یمن و غزه به سختی روزگار می‌گذرانند یاد کرد و گفت: شخصیت افراد از کودکی شکل می‌گیرد و کودکان تحت تأثیر سه محیط خانواده، همسالان و مدرسه الگوبرداری می‌کنند.

وی ادامه داد: کودک از رفتار اعضای خانواده الگوسازی می‌کند و در کنار آن‌ها خشم و مهربانی، دروغگویی و صداقت و ... را می آموزد؛ در واقع خانواده اولین محل تمرین زندگی برای کودکان محسوب می‌شود.

بطحایی با تأکید بر اینکه کودکان باید در مدرسه بازی کردن را بیاموزند و با بازی یادگیری علوم مختلف را دنبال کنند، اظهار کرد: محیط‌ مدرسه باید نزدیکی بیشتری با محیط زندگی داشته باشد، به طوری که یکی از کلاس‌های مدرسه، باغچه مدرسه محسوب شود.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به والدین گفت: نباید کودکی کردن فرزندمان را با سرکشی اشتباه بگیریم و از آن‌ها توقع رفتارهای معقول بزرگسالان را داشته باشیم، چراکه این امر شروع یک خطای تربیتی محسوب می‌شود.

بطحایی به تلاش وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد تعامل با خانواده‌ها اشاره و بیان کرد: شکل‌گیری صحیح این تعامل شرط اصلی موفقیت محسوب می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه محیط مدرسه باید به محیطی سرزنده و با نشاط باشد که یادگیری را خاطره‌انگیز کند، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید به‌ عنوان یک عامل مؤثر در ساختن و پرداختن به شخصیت بچه‌ها نقش مؤثری ایفا کند.

 بنابر این گزارش، در ادامه مراسم روز جهانی کودک از تمبر پستی این روز با حضور بطحایی، وزیر آموزش و پرورش و همچنین نماینده یونیسف در ایران رونمایی شد. قصه‌گویی و روایت‌گری برای کودکان و اجرای سرودهای شاد کودکانه از دیگر بخش‌های این مراسم به شمار می‌آید.

انتهای پیام

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم اول دبستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۲۰:۰۰
0
0
جناب آقای وزیر !
سلام علیکم

امروز در بسیاری از مدارس ابتدایی سراسر کشور جشن قرآن بر پا بود.

انتظار این بود که حضرتعالی امروز در مراسم جشن قرآن کلاس اول شرکت می فرمودید و درباره زنگ قرآن تاکید می فرمودید.

با تشکر از جنابعالی
captcha