درمانگاه شماره ۳ شهرداری مشهد افتتاح شد
کد خبر: 3753898
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

درمانگاه شماره ۳ شهرداری مشهد افتتاح شد

گروه اجتماعی - رئیس مراکز درمانی و بهداشتی شهرداری مشهد گفت: درمانگاه شماره ۳ مشهد در منطقه ۵ شهرداری با مساحت ۱۲۰۰ متر و زیربنای ۶۰۰ متر در سه طبقه به بهره‌برداری رسید.

درمانگاه شماره ۳ شهرداری مشهد افتتاح شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نیک‌پور، رئیس مراکز درمانی و بهداشتی شهرداری مشهد عصر دیروز، 15 مهر‌ماه در مراسم افتتاحیه درمانگاه شماره ۳ شهرداری مشهد اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری مشهد دارای دو درمانگاه فعال در خیابان احمدآباد و کامیاب است. شهرداری در نظر داشت درمانگاه دیگری در مناطق حاشیه شهر نیز دایر کند.

وی افزود: این درمانگاه در منطقه 5 شهرداری مشهد واقع شده که زمین آن 1200 متر و زیربنای آن ۶۰۰ متر است. درمانگاه شماره 3 شهرداری مشهد دارای 3 طبقه بوده که طبقه منهای یک آن در فازهای بعدی بهره‌برداری خواهد شد.

نیک‌پور خاطرنشان کرد: ساخت قسمت‌های رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاه در طبقه منهای یک در دستور کار است. طبقه همکف این درمانگاه نیز شامل کلینیک‌ها، اتاق معاینات پزشکان تخصصی، پرستاری برادران و خواهران، CPR و احیاست؛ در طبقه مثبت یک نیز واحد اداری و دندان پزشکی عمومی و تخصصی قرار دارد.

حدود 14 پایگاه سلامت در مشهد راه‌اندازی خواهد شد
در ادامه قاسم تقی زاده خامسی، شهردار مشهد، گفت: ساخت درمانگاه‌های شهرداری گامی برای هوشمندسازی شهر است زیرا یکی از ویژگی‌های شهر هوشمند توجه به سلامت مردم است. 

وی با اشاره به راه اندازی درمانگاه شماره 3 شهرداری مشهد عنوان کرد: این پروژه از چند جهت دارای اهمیت است؛ اولا در منطقه‌ای کمتر توسعه‌یافته قرار دارد که موجب استفاده ساکنان این منطقه و همکاران ما در شهرداری از خدمات این درمانگاه می‌شود.

تقی‌زاده خامسی ابراز امیدواری کرد، درمانگاه‌های شهرداری در شهر مشهد در صدر بهترین درمانگاه‌ها قرار بگیرد. 

شهردار مشهد با بیان اینکه مزیت این درمانگاه‌ها ارایه خدمات با مبلغی ارزان‌تر به مردم است، خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که این اقدامات در جهت ایجاد شهر هوشمند است و به عقیده عده‌ای شهری هوشمند است که دارای اینترنت WI-FI بوده در صورتی که این موارد نیز از ویژگی‌های شهرهوشمند است اما در اصل شهری هوشمند است که مردم آن سالم باشند.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: سلامت اولین نشانه هوشمندی یک شهر است و ما در نظر داریم حدود 14 پایگاه سلامت راه اندازی کنیم که تاکنون ۱۰ پایگاه راه اندازی شده و 4 پایگاه دیگر نیز تا ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد. این پایگاه‌ها نیز می‌تواند در خدمت به پژوهشگران و محققان علوم پزشکی برای استفاده از خدمات غربالگری جهت پیشگیری از بروز بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد. 

انتهای پیام

captcha