به حاشیه رفتن حفظ قرآن در خوزستان/ قرائت و تواشیح حرف اول را می‌زند
کد خبر: 3753929
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

به حاشیه رفتن حفظ قرآن در خوزستان/ قرائت و تواشیح حرف اول را می‌زند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ محمدجواد محمدی‌مجد، حافظ کل قرآن کریم درباره نتیجه نهایی رشته حفظ کل در مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و عدم کسب مقام اظهار کرد: اگر به این موضوع به صورت کلان نگاه کنیم، باید بگویم حفظ در استان ما در حاشیه قرار دارد.

محمدی‌مجد

به گزارش ایکنا از خوزستان، استان خوزستان در مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته حفظ کل قرآن کریم توفیق نداشت و به کسب رتبه دست نیافت.

گفت‌وگوی ایکنا خوزستان با محمدجواد محمدی‌مجد، حافظ کل قرآن کریم و دارنده رتبه دوم پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان درباره این دوره از مسابقات را بخوانید.

حفظ قرآن در خوزستان در حاشیه است
وی درباره نتیجه نهایی رشته حفظ کل قرآن کریم در این دوره از مسابقات قرآن اظهار کرد: اگر به این موضوع به صورت کلان نگاه کنیم، باید بگویم حفظ در استان ما در حاشیه قرار دارد.

وی ادامه داد: این در حاشیه بودن در برگزاری محافل قرآنی و نگاه متولیان امور قرآنی کاملاً مشخص است. واقعیت این است که قرائت و تواشیح در استان خوزستان حرف اول را می‌زند. شاید در رشته قرائت هم توفیقی کسب نکردیم اما دو فینالیست داشتیم اما در رشته حفظ قرآن یک نفر به فینال راه پیدا کرد.

حافظان قرآن خوزستان در عرض هم هستند
محمدی‌مجد با بیان اینکه شاید یکی از دلایل عملکرد ضعیف حافظان کل قرآن در مسابقات نبود جلسات قوی حفظ کل در اهواز و سطح استان باشد. جلسه‌ای که حافظان دور هم جمع شوند و ارائه محفوظاتشان را چکش‌کاری کنند. در استان ما شخصیتی که مثل یک پدر همه حافظان را دور هم جمع کند،‌ وجود ندارد. بیشتر حفاظ خوزستانی در عرض هم هستند و همه ما هم‌سطح هستیم. احساس نیازی در حافظان وجود ندارد برای اینکه در جلسات حضور پیدا کنند و بخواهند علاوه بر دانسته‌های خود بیشتر بیاموزند.

دارنده رتبه دوم پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان ادامه داد: بزرگان حفظ قرآنی استان خیلی درگیر مقوله مسابقه و شرایط آن نبودند که بخواهند راهنمایی در این زمینه داشته باشند. اما ما می‌توانیم این شرایط را به فرصت تبدیل کنیم. همین هم‌عرض بودن حافظان نکته‌ای عالی است که همه ما دور هم جمع شویم و مثل یک دورهمی قرآنی به ارائه محفوظاتمان بپردازیم. حتماً نیازی نیست که یک نفر مدیر جلسه باشد و ما نیاز به یک بزرگ داشته باشیم.

رتبه‌آور حافظان کل خوزستانی نتیجه تلاش فردی است
حافظ کل قرآن کریم عنوان کرد: آقای سامری در فینال خوب خواند اما رتبه نیاورد. این نکته هم بگویم که وقتی حافظان کل قرآن استان خوزستان در مسابقات رتبه می‌آورند فقط و فقط در نتیجه تلاش‌های انفرادی است و هیچ‌گاه تحت یک فرآیند حمایتی از نهادها  یا متولیان مسئول رخ نداده است.

انتهای پیام

captcha