رشته پزشکی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3754141
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی خبر داد:

رشته پزشکی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی - رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) 6000 دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه طی سال های گذشته در حوزه پزشکی فعال نبوده که در تلاش هستیم طی مدت یک سال آینده رشته پزشکی را در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

رشته پزشکی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمود شبستری امروز در نشست خبری «اعلان برنامه‌های بنیاد سلامت رضوی ویژه دهه آخر صفر و اربعین حسینی» که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: معاونت علمی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان  قدس رضوی یکی از جدیدترین معاونت‌ها بوده که براساس اهداف تعیین شده، حرکت می‌کند. 

وی افزود: از جمله اهداف این معاونت می‌توان کمک به ‌ایجاد مرجعیت علمی در خراسان رضوی اشاره کرد تا بتوان از ظرفیت نخبگانی که در عرصه‌های پزشکی، مهندسی و سایر علوم استفاده کرد و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهیم.

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی تصریح کرد: کمیته علمی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی متشکل از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) است و از هر ایده نو که سبب ارتقای علمی کشور است، حمایت می‌کند.

شبستری در خصوص سمینار پزشکان قلب ایران و اروپا که در آذر ماه سال جاری در بیمارستان رضوی برگزار خواهد شد، بیان کرد: این سمینار با حضور و همکاری20 کشور اروپایی برگزار می‌شود و از جهت شکوه و محتوای علمی، نمونه آن در منطقه وجود ندارد. همچنین آستان قدس رضوی سرمایه‌گذاری خاصی را برای این برنامه‌ها انجام داده که بازخوردهای مطلوب نیز بعد از این سمینار برای متخصصین کشور ایجاد می‌شود. 

رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی با اشاره به راه‌اندازی 8 دارالشفا در مشهد و شهرهای دیگر تصریح کرد: همچنین مجمع خیرین سلامت در آستان قدس رضوی تشکیل داده‌ایم و قرار است که خیرین کمک‌های لازم را برای راه‌اندازی این نوع اماکن سلامت‌ محور انجام دهند. 

شبستری ادامه داد: در حال حاضر اورژانس 8 تخته‌ای در صحن هدایت حرم مطهر رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفته که روزانه حدود 40 بیمار اورژانسی به‌ آن مراجعه می‌کنند. این اورژانس 24 ساعته فعال بوده و همه خدمات ارائه شده در آن به صورت رایگان است. 

وی اظهار کرد: همچنین از دیگر برنامه‌های ما راه‌اندازی بیمارستان صحرایی است که از طریق اتوبوس‌هایی که در اختیار آن قرار گرفته می‌شود، خدمات‌رسانی را آسان می‌کند. از این نوع بیمارستان‌ها می‌توان در زمان وقوع بلایای طبیعی استفاده کرد. یکی از اقدامات این بیمارستان صحرایی ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم است؛ در واقع این بیمارستان دارالشفای سیاری است که بتواند خدمات را در طول سال به ‌مردم ارائه دهد. 

شبستری با اشاره به ‌اینکه حمایت از همه مبتکرین و مخترعین در دستور کار بنیاد پژوهش‌های اسلامی است، بیان کرد: با توجه به ‌تحریم‌های اخیر، صندوق ویژه‌ای با مبلغ 150 میلیارد تومان اعتبار تدارک دیده شده که افراد دارای طرح و ایده می‌توانند طرح خود را به ‌معاونت علمی یا اقتصادی آستان قدس رضوی ارائه دهند تا بعد از بررسی حمایت لازم در این خصوص انجام شود.

خدمات‌دهی بیمارستان صحرایی با 12 اتوبوس
همچنین در ادامه این نشست احسان اکبری، مسئول ستاد اربعین بنیاد آستان قدس رضوی، اظهار کرد: به ‌دلیل احساس نیاز به‌ خدمت‌رسانی برای زائرین امام حسین(ع)، آستان قدس رضوی متولی راه‌اندازی بیمارستان صحرایی شد. 
 
وی خاطرنشان کرد: اولین بیمارستان صحرایی با 12 اتوبوس شامل دو اتاق عمل مجزا، یونیت دندانپزشکی، آزمایشگاه، دستگاه سیتی‌اسکن و سونوگرافی راه‌اندازی شد که 20 پزشک متخصص و فوق تخصص قلب، داخلی، عفونی، اطفال و پزشک عمومی به‌ صورت خادم، یاران سلامت و داوطلبانه خدمات ارائه دادند.

مسئول ستاد اربعین بنیاد آستان قدس رضوی با بیان اینکه در سال گذشته به 30 هزار زائر در این بیمارستان صحرایی خدمات سرپایی ارائه شده و 10 بیمار عمل جراحی انجام داده‌اند، افزود: در این راستا نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری‌های خوبی با آستان قدس رضوی داشته و زمانی که بیمارستان صحرایی اجرا می‌شود، بین زائران ایرانی و عرب تفاوتی وجود ندارد و به تمام زائران خدمات ارائه می‌شود و هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha