ظرفیت بی‌نظیر آموزش و پرورش در گسترش فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3754178
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد:

ظرفیت بی‌نظیر آموزش و پرورش در گسترش فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به تعاملات قرآنی بین سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش بی‌نظیر‌ترین ظرفیت را برای فعالیت‌های قرآنی داراست. اگر ما به دنبال تحقق طرح ۱۰ میلیون حافظ هستیم قطعاً ظرفیتی همچون آموزش و پرورش وجود ندارد.

آموزش‌و‌پرورش بی‌نظیر‌ترین ظرفیت را برای فعالیت‌های قرآنی داراست

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم تجلیل از منتخبین مرحله استانی مسابقات قرآن آموزش و پرورش عصر روز گذشته، ۱۶ مهرماه در تالار کوه نور اراک برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم با اشاره به تعاملات قرآنی بین سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش بی‌نظیر‌ترین ظرفیت را برای فعالیت‌های قرآنی داراست. اگر ما به دنبال تحقق طرح ۱۰ میلیون حافظ هستیم قطعا ظرفیتی همچون آموزش و پرورش وجود ندارد. مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی کشور هم مکلف هستند که مجموعه بزرگ و توانمند آموزش و پرورش را یاری کنند.
وی افزود: طرح ۱۴۵۲ در راستای تحقق طرح ۱۰ میلیون حافظ در حال اجرا است. در این طرح شرکت‌کنندگان جزء سی‌‌ام قرآن کریم را حفظ می‌کنند که از ۴۵ هزار جایزه در نظر گرفته شده برای این امر قریب به ۴۰ هزار جایزه آن ویژه دانش‌آموزان است.
حجت‌الاسلام حسینی تشریح کرد: پخش روزانه ۷ ساعت برنامه آموزشی، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی، راه‌اندازی سامانه بشارت از فعالیت‌هایی است که تاکنون ویژه این طرح انجام شده اما به منظور اجرای برنامه‌ای شکیل، این طرح نیازمند تشویق و ترغیب دانش‌آموزان توسط معلمان است.

آموزش‌و‌پرورش بی‌نظیر‌ترین ظرفیت را برای فعالیت‌های قرآنی داراست شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: در حین تلاوت قاری برنامه، تصاویری از طبیعت با مضمون آیات قرآن کریم نمایش داده شد که تصویری از شکوه خلقت خداوند را نمایش می‌داد؛ صوت زیبای این قاری خوش‌خوان و نمای طبیعت باعث معنویت هر چه بیشتر برنامه می‌شود.
وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد اجتماعی - فرهنگی وظیفه بزرگی بر عهده دارد و آن هم تربیت فرزندان امروز برای ایفای نقش در زندگی اجتماعی‌شان است. آموزش و پرورش بایستی عدوات تربیت را نیز فراهم کند. در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش تربیت مبتنی بر آموزه‌های اعتقادی و دینی تنظیم شده است. در سند تحول بنیادین هم تربیت بر پایه ۶ اصل تبیین شده که یکی از آن پایه‌ها حوزه اعتقادی و اخلاقی است.
فولادوند قرآن را مبنای آموزه‌های اعتقادی خواند و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در بعد تربیت اعتقادی و اخلاقی موفق عمل کنیم بایستی قرآن مبنای ما باشد تا طبق آن ما به اخلاق قرآنی دست یابیم. در مرحله آموزشگاهی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در رشته‌های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند. ماحصل این تعداد ۷۹ نفر از دانش‌آموزانی هستند که  ۲3 نفر آنان در مسابقات کشوری حائز رتبه شدند و ما نیز به آنان افتخار می‌کنیم.
وی ادامه داد: دختران رشته‌های پژوهشی رتبه اول کشور را در میان دیگر استان‌ها کسب کردند که برای استان ما یک افتخار محسوب می‌شود. البته ما همیشه باید در همه حوزه‌ها بیش از پیش پیشرفت داشته باشیم اما نتایج فعلی نیز نسبت به سال قبل، رشد به حساب می‌آید. همکاران ما در مجموعه آموزش و پرورش هم توانستند رتبه دوم تیمی را از آن خود کنند که ضمن تقدیر از آنان می‌‌خواهم اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسائل قرآنی به خرج دهند تا شاهد ترقی آنان در سا‌ل‌های آتی باشیم. همچنین در میان کل اعزام ها رتبه چهارم را بدست آوردیم.
مدیر کل آموزش پرورش استان مرکزی در پایان گفت: حاصل دانسته‌های ما بایستی در رفتار ما متجلی شود. در آموزش و پرورش عنصر تأثیر‌گذار اصلی معلمین هستند که نقش الگویی دارند. قطعا معلم قرآنی، رفتار قرآنی خود را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند و الگویی شایسته برای آنان است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha