احوال محرم را در طول سال حفظ کنیم
کد خبر: 3754183
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

احوال محرم را در طول سال حفظ کنیم

گروه معارف - یک مداح اهل بیت(ع) گفت: احوالی را که در طول ایام محرم به دست آورده‌ایم باید قدر دانسته و در طول سال آن را حفظ کنیم.

احوال محرم را در طول سال حفظ کنیم

غلامحسین علیزاده، مداح اهل بیت(ع) و عضو شورای هیئت‌های مذهبی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌ جنوبی، اظهار کرد: تأثیر محرم زمانی در تمام طول زندگی انسان باقی می‌ماند که مداحان و سخنرانان مجالس عزاداری محرم، رسالت خود را به خوبی به انجام رسانند و پیام کربلا را به درستی منتقل کنند.
وی با تاکید بر ضرورت مطالعه مداحان، افزود: مداحان باید براساس مطالعه، اشعاری با مضمون‌های درست به مردم منتقل کنند.
این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه باید پیام عاشورا توسط اشعار مداحان منتقل شود، تصریح کرد: در این اشعار باید به خودشناسی برسیم.
علیزاده با بیان اینکه اگر بتوانیم به خودشناسی برسیم قطعا به خداشناسی نیز خواهیم رسید و می‌توانیم پیام کربلا را در زندگی خود جاری کنیم، افزود: در طول سال دشمن با جنگ نرم خود به هر طریقی در حال خارج کردن جوانان از مسیر اسلام است که مداحان و سخنرانان اهل بیت(ع) می‌تواند جلوی این جنگ بایستند.
عضو شورای هیئت‌های مذهبی بیرجند تصریح کرد: فردی که امام حسین(ع) را به درستی شناخت می‌تواند سرتاسر زندگی خود را مملو از شناخت امام و واقعه کربلا کند.
علیزاده یادآور شد: نباید بگذاریم حالی که در محرم کسب کرده‌ایم و شناختی که از اهل بیت(ع) و شیوه زندگی آنان به دست آورده‌ایم، در باقی ایام سال از بین برود.
انتهای پیام

captcha