بدسرپرستی و وضعیت بد اقتصادی؛ دو عامل ظهور کودکان کار
کد خبر: 3754204
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

بدسرپرستی و وضعیت بد اقتصادی؛ دو عامل ظهور کودکان کار

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره بهزیستی آمل با بیان اینکه کودکان کار درصد کمی از جامعه ما را شامل می‌شوند، اظهار کرد: متأسفانه در کنار وضعیت بد اقتصادی قالب آنها بدسرپرست و مجبور به کار کردن، هستند.

بدسرپرستی و وضعیت بسیار بد اقتصادی دو عامل ظهور کودکان کار

کبری اسفندیاران، رئیس اداره بهزیستی آمل در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: وضعیت بسیار بد اقتصادی از مهمترین دلیل به‌وجود آمدن کودکان کار  است.

وی با بیان اینکه کودکان کار درصد کمی از جامعه ما را شامل می‌شوند، اظهار کرد: متأسفانه در کنار وضعیت بد اقتصادی قالب آنها بدسرپرستی بوده و مجبور به کار هستند.

اسفندیاران  با تأکید بر اینکه اکثریت این بچه‌ها در منطقه فقیرنشین و حاشیه‌نشین شهر هستند، تصریح کرد: کودکان کار یا بدسرپرست در روستاها کمتر مشاهده می‌شود و عمده‌ترین این کودکان در شهرها هستند که درصد دقیق آنها در سطح شهرستان آمل مشخص نیست.

کار کردن کودکان جرم است
وی افزود: کار کردن کودکان جرم است و در همه جوامع تحصیل برای کودکان اجباری است و حمایت مالی اجتماعی از سوی دولت‌ها وجود داشته  و در حال حاضر در صورت شناسایی از سوی اورژانس فرایند تحصیل آنها با آموزش و پرورش انجام می‌شود و با فعالیت‌های مددکاری  حمایت مالی از خانواده آنها صورت می‌گیرد.

رئیس بهزیستی آمل با اشاره به مراجع ذی‌ربط امور کودکان، گفت: سازمان بهزیستی، آموزش و پروش، دادگستری، کانون اصلاح و تربیت، اداره ورزش و جوانان، شهرداری‌ها همه موظف هستند تا نسل آیندساز را برای آینده نظام و کشور حفظ و نگهداری کنند و در راستای پرورش آنان از طریق والدین که اولین کانون پرورشی این آینده‌سازان هستند، پشتیبانی کنند.

اسفندیاران گفت: از ۱۴ مهرماه هفته ملی گرامیداشت کودک با شعار «آینده را باید ساخت» شروع شد و همه ارگان‌هایی که در حفظ و صیانت از مقام و جایگاه کودکان، آینده‌سازان ایران زمین دستی بر آتش دارند در این هفته تلاش وافزی خواهند کرد تا بهتر از این آیندگان کشور مواظبت شود و در معرض آسیب قرار نگیرند.

بدسرپرستی و وضعیت بسیار بد اقتصادی دو عامل ظهور کودکان کار

انتهای پیام

captcha