تشکیل کارگروه دبیرخانه کنفرانس رهبران ادیان در قزاقستان
کد خبر: 3754214
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

تشکیل کارگروه دبیرخانه کنفرانس رهبران ادیان در قزاقستان

گروه بین‌الملل ـ كارگروه دبیرخانه کنفرانس رهبران ادیان جهانی و سنتی با حضور ایران در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان تشکیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ كارگروه دبیرخانه کنفرانس رهبران ادیان جهانی و سنتی دیروز(16 مهرماه) به ریاست بریک آرین، معاون وزیر توسعه اجتماعی و نیز یرژان آشیک بایف، معاون وزیر خارجه قزاقستان در هتل «رکسوس» شهر آستانه آغاز به کار کرد.

در این جلسه که هیأت‌هایی از قزاقستان، واتیکان، روسیه، آمریکا، عربستان، مصر، هند، چین و کره به عنوان نمایندگان ادیان و مذاهب حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدى تسخيرى، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مسعود شیخ‌زین‌الدین، رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان به نمایندگی از ایران شرکت کردند.

مهمترین موضوعات مطروحه در این نشست، بررسی روند کلی و کاری کنفرانس ششم رهبران دینی و سنتی جهان و چگونگی تشکیل مجلس رهبران دینی، بررسی جدول برنامه‌های سومین نشست رهبران دینی، تبادل نظر در خصوص سخنرانان و موضوعات ششمین کنفرانس رهبران ادیان جهانی و سنتی بود.

در بخشی دیگر از این نشست، نسبت به تعیین رؤسای کمیته‌های فرعی و سخنرانان و موضوعات مربوطه، توافق بر طرح پیشنهادی بیانیه اختتامی و نیز توافق بر تاریخ هجدهمین نشست دبیرخانه رهبران ادیان در شهریور ماه سال آینده در آستانه و برگزاری هفتمین کنفرانس رهبران ادیان در سال 2021 میلادی تأکید شد.

گفتنی است، در این نشست سه موضوع برنامه دبیرخانه، سومین اجلاس رهبران ادیان و نیز ششمین اجلاس رهبران ادیان جهانی و سنتی، مورد بررسی و تبادل نظر نمایندگان عضو قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha