دارالقرآن مدرسه علمیه امام کاظم(ع) راه‌اندازی شد
کد خبر: 3754271
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

دارالقرآن مدرسه علمیه امام کاظم(ع) راه‌اندازی شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ دارالقرآن مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با هدف ارتقای سطح تلاوت و مهارت‌های مرتبط راه‌اندازی شده است.

دارالقرآن مدرسه علمیه امام کاظم(ع) راه‌اندازی شدحجت‌الاسلام محسن زهدی علی‌پور، مسئول دارالقرآن مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: دارالقرآن مدرسه علمیه امام کاظم(ع) از یک ماه قبل و با هدف ارتقای سطح تلاوت، دعاخوانی و نماز طلاب و افزایش مهارت‌های تلاوت و حفظ قرآن ایجاد شده است.

وی افزود: برپایی کارگاه تجوید، ترتیل، دعاخوانی، حفظ موضوعی و ترتیبی، زیباخوانی نماز و ... به صورت کوتاه مدت از جمله کارهای در دستور کار این دارالقرآن است که برخی از آن‌ها شروع شده است.

زهدی‌علیپور بیان کرد: چون فعالیت دارالقرآن به‌تازگی شروع شده است؛ تاکنون 70 طلبه از برنامه‌ها استقبال داشته و یا ثبت‌نام کرده‌اند و از آنجا که عده قابل توجهی در ایام تبلیغ محرم بوده‌اند، انتظار می‌رود به‌تدریج روند افزایشی قابل ملاحظه‌ای را شاهد باشیم.

مسئول دارالقرآن مدرسه امام کاظم(ع) تصریح کرد: کارگاه دعاخوانی و تربیت مربی قرآن در بهمن ماه دائر خواهد شد، همچنین کارگاه‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم نیز در دستور کار است.

زهدی‌علی‌پور بیان کرد: برای هر طلبه پرونده داریم؛ یک فرم حاوی اطلاعات عمومی و شخصی و توانمندی‌های طلبه است، فرم دیگر مربوط به مصاحبه شفاهی برای سنجش میزان توانمندی‌های فرد است.

وی گفت: میز کارشناسی ترتیل‌الصلاة نیز از دیگر کارهای ما است که هفته‌ای یک روز به مدت یک ساعت کارشناس خبره حضور می‌یابد و اشکالات طلاب را برطرف می‎کند.

انتهای پیام

captcha