برنامه‌ریزی وزارت ارشاد برای بازتاب جهانی اربعین حسینی
کد خبر: 3754321
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
مشاور وزیر ارشاد خبر داد:

برنامه‌ریزی وزارت ارشاد برای بازتاب جهانی اربعین حسینی

گروه جامعه ــ محمدمهدی احمدی از برنامه‌های این وزارتخانه همچون برپایی موکب و پایگاه اینترنتی «فجر تی وی» برای بازتاب جهانی اربعین حسینی خبر داد.

رد نشود///برنامه‌ریزی وزارت ارشاد برای بازتاب جهانی اربعین حسینیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد؛ محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه اربعین در میان شیعیان، گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از بزنگاه‌های تاریخی است که طی سال‌های اخیر عظمت و وحدت شیعه را به رخ جهانیان کشیده است. این پیاده‌روی، بزرگترین گردهمایی سالانه است که با این ابعاد از حضور شیعیان از اقصی نقاط جهان و بازخوردهای دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دنیا نظیر ندارد.

احمدی، پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را یکی از جلوه‌های امتداد فرهنگ دینی و انقلابی برشمرد و اظهار کرد: رمز عزت‌مندی، عظمت، اقتدار و استقامت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وحدت و انسجام ملی است؛ این پیام را در گستره‌ای وسیع تر می‌توان در گردهمایی عظیم شیعیان در این بزنگاه سرنوشت ساز تاریخی دید.

وی با اشاره به تلاش‌های مذبوحانه دشمنان اسلام و انقلاب برای خدشه وارد کردن به اتحاد و برادری دو کشور دوست و همسایه ایران و عراق، ابراز کرد: اولین پیام تجمع نمادین تشیع، اتحاد جهان اسلام است به گونه ای که می‌بینیم برخلاف بهت و شگفت‌زدگی غرب، رسانه‌های بیگانه با علم به این پیام، بازتاب آنچنانی از این حرکت عظیم ندارند.

مشاور وزیر ارشاد همچنین به اخلاص، مهمان‌نوازی و روی گشاده مردم عراق در پذیرایی از زائران و پیشی گرفتن از یکدیگر برای میزبانی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی عظیم، اشاره و عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام اربعین حسینی و در راستای تقویت وحدت میان جوانان ایرانی و عراقی اقدام به برپایی 10 موکب در مسیر این راهپیمایی عظیم در کشور عراق کرده است.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین از برپایی موکب‌هایی در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در شهرهای مقدس مشهد و قم و مناطق مرزی عراق با مشارکت این وزارتخانه خبر داد.

احمدی همچنین اعلام کرد: سایت «فجر تی وی» ویژه اربعین حسینی نیز در همین راستا با بهره‌مندی از تخصص فعالان رسانه ای، خبری و فرهنگی برای ثبت و انعکاس گسترده حضور میلیونی شیفتگان امام حسین(ع) در سمنان راه اندازی شده است.

وی در پایان گفت: پخش گزارش‌های مستقیم تصویری و خبری، مستند از راهپیمایی اربعین حسینی، تیزر، موشن گرافیک و... و انعکاس اخبار این واقعه عظیم در این سایت بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام

captcha